fredag 19 juni 2009

Värre framåt natten

Kvällarna är värst här. Helt klart.
Det är då jag kan summera dagens addition av nya biverkningar och får riktigt ont av dem.
Smärtan blir givetvis värre av att ett visst mått av oro letar sig fram ur mitt undermedvetna.

Jag gråter tyst och vill stänga av ett tag.
Det känns ungefär som under en av faserna jag glömt namnet på under en förlossning. Den då man bara vill lägga ner och åka hem. När det hände vid vår äldsta sons födelse frågade jag min man, som det självklaraste i världen:

- Har de låst fönstren?
- Eh, ja ... hur så?
- Tur, för annars skulle ju alla gravida hoppa ut.

Från nionde våningen på BB Stockholm. Alltså.

Här har de också låst fönstren. Man varken får eller kan öppna dem pga risken att få in främmande bakterier, mögel- eller asbestsporer.

Och det är ju tur. ;-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Kram från akuten./o

Godiva sa...

En liten midsommarhälsning bara...

Men vad är väl midsommar egentligen:

http://strobaeksblogg.se/ja-da-var-det-helg/#Kommentarer

Oskar Johnsson sa...

Tur att man inte föder barn eller behandlar cancer i min lägenhet här i LA. Fönstren sitter på typ 1.40m och är 60cm "höga" så man hade fått vara Kajsa Bergqvist för att lyckas.
Massor med midsommarkramar!

Peter Barlach sa...

Glaaaaaaaaaaaad midsommar! Puss

Anonym sa...

I natt har jag inte sovit någonting.
Inget jag är arg över längre efter att ha läst det senaste från dig. Hoppas att det blir bättre idag. Jag tror det.
/a

Anonym sa...

http://www.bloggfamiljen.se/?blog=pappablogg

Du har säkert redan läst det..

Hoppas du får i dig nåt extra gott idag, dagen till ära...fast det mesta kanske är godare än kontrastvätska :P Sill, är det också värsta bakteriehärden?

Kramar till dig
Camila

Huskatt sa...

Och börjar man sen noja, då kan säkert natten kännas väldigt lång.

Glad Midsommar (och du missar inget, det blåser satan och är kallt)

Anonym sa...

Hej Josefine,
Många kramar och hälsningar från familj K. Vi är hemma och skrattar åt Dante, som tittar på sin bok och ser en ritning på en sol och sen springer ut till balkongen och skriker SOL! SOL! (stackars liten, har inte sett mycket av det i hans liv, mest i Brasseland kanske). Ta hand om dig! Briza

Singelmamman sa...

Usch. Vill ändå skicka en glad midsommarhälsning! Och en helt garanterad smittfri kram.

Jos sa...

@Camila
tack för länken, hade inte läst hans blogg. P är lite hemlig med den inför sina barndomsvänner ...