tisdag 9 juni 2009

PMS


Konstiga saker händer med kroppen och knoppen.
En grov underdrift.

Mitt kontrollbehov har åter smugit sig på, stärkt av att jag var problemlösare förra veckan i jakten på spolare. Vardagslivet med mina musketörer gjorde väl också att familjens planerare återgick till jobbet. Men igår kväll fick min mjuke man nog. Och tog sig ton. Per telefon.

"Du hjälper faktiskt inte till när du ställer krav på hur flytt, städ, badrumsrenovering och målning ska gå till. Låt hantverkarna, städarna och packmästaren sköta sina jobb. Och låt mig hålla i det här. Du kommer ju ändå inte att vara här då."

Aj, vilken öm tå. Och oj, vilka stora ord. Inte vara här? Jag lämnar inte mina fina, "aldrig-never-ne jamais" som gamlamårrmårr sa. Men visst, jag är troligen tillfälligt borta just när flyttlasset går.

Vaknade inatt och var sjöblöt. Hade svettats igenom alla lakan, ja till och med istoppstäcket var genomsurt. Duschade och upptäckte att den fertila kroppen tydligen beslutat sig för at funka ett tag till. Trevligt på sitt sätt, men inte så välkommet när jag redan får påfyllning av blod från den hårt prövade Blodcentralen. Verkar ju otacksamt och slösaktigt att göra sig av med blodet på en gång.

Hyfs och bättring! Så doktorn har ordinerat stoppakvinnlighetentabletter. Innebär det att jag kan kräva högre lön, bättre pensionsavtal och ett självklart förtroende? I'm in! Halva befolkningens största handikapp har funnit ett botemedel. Feminist javisst. På lika villkor. Vi får väl se ...

Stridslysten är jag redan. Upp på barrikaderna. Orden skalla jämlikhet för alla.
Men det är ju å andra sidan inget nytt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men sööt! Ömma tån, aj aj. Ja, inte lätt att hålla sig ifrån sånt som man är van att hålla i. Men tänk så skönt att slippa allt trist med städ- och packplaner så du kan fokusera på det roliga med inredning :).

Stoppa kvinnlighetentabletter, jomantackar! Tänk va, så fiffigt. Eller nja. Men att fertila kroppen vill ha sitt att säga till om allt detta är ju schmuckert!

Stridslysten, kämparvilja och envishet, du är min hjälte och inspiratione!

Gårdagen var underbar. Mötte upp P utanför jobbat, vi gick bort mot Kungsan, där familjen mötte upp och sen ut på tur bland öarna och bort till Vaxholm. Min oro för ev galenskaper var obefogad när jag såg den ljuvligt förbeställda maten på båten ut, och efterätt i Vaxholm. Sen blev det presentöppning i garaget där de parkerat då vi var för många att rymmas i bilen hem till mig :). Ett fotbad blev det till exempel! Det ska jag ta med till dig så kan vi köra lite fotspa och läsa skvallertidningar och äta praliner.

Krrram snygg!

Tjockalocka sa...

Hå hå ja. Somliga saker går sin gilla gång uppenbarligen! Skönt att höra att du mår bättre igen, och att kontrollbehovet finns där och pockar. I know the feeling. Klåda liksom...

Själv har jag alldeles helt (yeah right) kommit över knock-outen i budgivning på liten skruttig skokartong på Ön för en sisådär sex millar. Lia bra de´. Nu går vi runt ett varv igen, drar varvet runt ny, större lägenhet + torp, eller också ramlar vi plötsligt på Da House nån gång i höst eller så. Man vet som bekant aldrig.

Och när du känner dig stabil nog att bli smått gepacked, så kör vi champagnerus med entouraget!

Stor stor kramelikram!
/Jennie

Jos sa...

@35-åringen
Wow, vilken eftermddag och kväll du ick. Härligt. Förlåt att jag krämde upp dig med galenskaper. Trodde verkligen inte att de dina skulle göra ngt sånt, men ville att du skulle ladda batterierna med lunch just in case. FotSPA & praliner låter som en date!
@Tjockalocka
trist historia med huset. jag röstra ju för större våning + torp, ja du vet var ... kom ut en sväng i sommar så skumpar vi!