torsdag 4 juni 2009

På labbfronten intet nytt

För att göra en lång historia kort:

Ännu en dag har ägnats åt att leta slangrensare.
Gata upp och gata ner.
I vår kungliga hufvudstad.
Med ständig telefonsupport från änglarna på Ackis.
Som inte förstår broderlandstingets inkompetens.

CVKn är fortfarande inte flushad.

Är någon förvånad?

Själv funderar jag för första gången seriöst på att flytta till hemstaden för gott.
Dock utan att förtvina på stadens eminenta sjukhus, som jag blev rekommenderad igår.

Men imorgon fortsätter Davids kamp mot Goliat.
Stoppa mig innan jag blir en rättshaverist, snälla?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen!

Det handlade alltså om att flusha CVK:n?? Jag trodde det var att ta prover via den.

Kan jag få ett PM från Ackis och min chefs OK till att fixa det så kan du ju komma upp till mig i morgon för att få det gjort?

Jag har hand om CDK:er hela dagarna, så det är ingen big deal. Hoppas bara att mina landstingsanställda chefer inte är likasinnade som de andra kollegorna runt om i Stockholm då bara :-)


KRAM och på återseende i morgon kanske för lite fredags(s)langande!!

Jos sa...

Vännen,
jag var vårdslös med infon. Prover ska tas i CVK:n varannan dag och då ska den även flushas. Hittills har ingen rört den, utan stuckit mig i stället. Det håller inte i längden. Imorrn hoppas jag på ASIH (heter det så?) som tydligen kan komma hem. Dyrt för samhället, men enkelt. Och jag slipper snorjärsar i olika väntrum. Men jag ringer dig! Kram omtänksamma du!

Anonym sa...

Ok, klart det är flushning efter provtagning. Inget konstigt med det. I alla fall så kan vi ta proverna också om du bara har remissen från dem, tror jag. Inom KS gör vi så då vi har samma lab.system, men kan inte tänka mig att det skulle vara så stora problem med remiss från Ackis? vi hörs!
Kram K

lisa sa...

ja intevet jag... blir helt matt av ditt kämpande. va är det för idioti du bemöts av.
men jag har mycket goda erfarenheter av sibyllekliniken.(har företagshälsan där) de har eget labb. kanske de kan hjälpa? ligger när dig dessutom.
+4686628100

Jos sa...

jag avverkade Sibyllan på min turné i onsdags. de var tillmötesgående, men kunde inte hjälpa till.