söndag 21 juni 2009

Alzheimer light?


Vaknade precis.
Skottdrama i rummet.
Eftersom jag befann mig mitt i en spaghettiwestern.

Undrade var jag var.
Vilket i sig känns bra.
Att jag inte vänjer mig vid att vara inlåst.

Tyckte det var dags att borsta tänderna.
Och tog med mig fästmannen på toa.
Utan att sitta fast i något dropp.

Först somnar jag på en parkbänk.
Sen somnar jag framför tv:n i flera timmar.
Och nu tar jag med mig droppstången som sällskap till badrummet.

Jag tror jag fått Alzheimer light.
Måste vara hjärnans försvarsmekanism för att klara leukemin och dess följder.
Gaaalet god natt alla.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

God morgon! Ännu en fin dag. Med sol. Hoppas du har sovit gott.

Jos sa...

Tack, det har jag. Och snart får jag gå ut, när min BFF kommer på besök. Ha en härlig dag.

Malin sa...

Känner väl till fenomenet och kallas det inte cytohjärna?

Ramlade in här och har läst en del... håller redan tummarna för att du ska bli pigg fort och få åka hem till din familj! Styrka till dig!