torsdag 25 juni 2009

Frestelser


Jag kan inte hjälpa det, men nu när jag varken får äta eller dricka så plågar jag mig själv lite extra genom att se på mat-tv. Det är nämligen det enda vettiga som visas på dagtid.

Det börjar redan i Nyhetsmorgon, denna vecka med Marcus Samuelsson som lekande lätt rör ihop underbar crossover från världens alla hörn med råvaror hämtade från Hötorgshallen.

Efter tio dräller det av amerikanska, skrikiga, översminkade programledare som rör i grytor och ropar: "Oh mama, this is so yammy, the best I've ever had." Om varje rätt. I nästan varje kanal.

Jag zappar snabbt vidare till två åldrande australiensiska "hairy bikers" som hojar runt i Asien och lagar mat med befolkningen. Underhållande och intressant. Ibland äcklande (äta hund?!), men ofta ger det förödande frestande flashbacks.

För att öka pinan ber köksan om morgondagens matbeställning. Vad passar bättre än Janssons frestelse?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du, tänker på dig o hur du har det. Kram a

Anonym sa...

Ja, vi är med dig här, honey. Det vet du. All styrka och kärlek. Hoppas det var majsigt med N:s sällskap.

Stor kram Eve

Anonym sa...

Skickar en stor kraM i natten! Tänker på dig ofta ofta
Kraft och styrka/ 5M

Anonym sa...

Det pratades om Grisslehamn här och jag fick akut josabstinens. Saknar dig!
Låter bra att du har fått lite killbaciller på senaste. Bra baciller det.
Glöm inte att du är mitt uppe i ett långlopp - fokus på uthållighet och jämn andning!
Skickar lite friska vindar från exdanskland.
Tusen kramar
c

Jos sa...

@a
tänker på dig också, den riktiga sommaren kommer snart, men börja utan mig så länge. det är helt okej.
@Eve
tack för att du är så förstående. jag var en ynklig skrutt, ville inte att d skulle behöva se mig så. N är van. :-)puss
@5M
tänker på er med, fick skrattanfall av ditt tel meddelande. ajaj. hemma nu?
@c
men jag saknar ju dig massor, varför är det så långt till Skaune? ja, det frågar ju barnen varje gång vi åker till fäderneslandet ... men tack för dna kloka ord: långlopp, jepp, det blir så denna gång oc jag är ju en långdistansare så det ska gå bra. kram!