tisdag 30 juni 2009

Stockholm i mitt hjärta


Kommer in från en härlig promenad med ömma modern i fina parken.
Och han är fan överallt.
Nu på den riktiga Allsången.
Efter ett gammalt skåp, Anne-Louise Hansson.
I vilken håla grävde dom fram henne?

Men där är även Mia & Klara.
Och underbara Nina Persons A Camp.
Det finns hopp.

Lillebror ringer. Från fruns släkts Åland
- Alla kollar fan på Allsången. Här med. Kan vi inte kräkas lite?

Även efter en rävig, spytrött, smärtsam jäkla cytodag.
Men med fokus på framtiden övervinner man allt.
Det kommer jag aldrig sluta tjata om.
Vill du byta? Nej, just det.
Be aware.
Puss!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men huja. Anne-Louise Hansson är ju sjukt bra. Tänk bara att va artist och inte hamnat i all sån hype. Cool. Jag är sjukt impad av henne och andra i hennes genre. Pappa har dansat med henne btw. Han var 18, hon uppträdde på Skansen och han fråga i pausen och fick till svar att han måste be kapellmästaren om lov. Det fick han :)

Härligt med promenix med mamma! Men inge vidare med jobbig cytodag! Hoppas innerligt att det vänder tills imorrn så du får hämta ork och energi.

Försöker jobba samtidigt som morden i Midsomer. Är ändå rätt najs å sitta så jämfört med tomt och väldans varmt kontor.

Kram te dig och styrka!
Eva

Anonym sa...

Jag ser den, framtiden, du sitter där, bredvid din make. Snygg och välbehållen trots dina 93 år. Vad många barnbarnsbarn du har, man kan nästan tro att ni är kaniner. Din blick är öppen och klar. Dina rynkor tyder på många skratt. Dina ansiktsdrag är mjuka. Det finns något ståtligt över dej. Det är din styrka som syns, den du fick använda dej av vid två tillfällen i livet. De gångerna du spottade aset i ansiktet, de gångerna du blåste pissjukdomen på konfekten. Din kropp som för varje djävulskap den utsattes för skrek, stick någon annanstans, här kammar du noll, aldrig att du får mej, du kommer aldrig att vinna, aldrig. Och nog vann du. Den iddes aldrig mer komma tillbaka, den hade mött sin överjos.

Singelmamman sa...

Själv hade jag äntligen mina tonåringar här ett par timmar ikväll. Lite druvor och melon. De gick innan Morden i Midsomer. Då "fick" jag ett glas vitt och en stund på spikmattan. Nä jag vill inte byta med dig, men du kunde gärna få byta en stund med mig...

Lisa sa...

A och jag tittade på Morden i Midsommer bara för att se vad alla gaggar om. Vilken bedrövlig serie. Pajjigt skådespeleri och övertydlig plot. vi satt och stönade och led igenom det hela.
usch. lågt SVT. Lågt.
Lång dag på stranden med mor o ingifta barnmorskemoster igår. fick nackspärr av allt softande. typiskt och rätt åt mig I guess. fick styrka av moster som sa att den här bebben blir inte superstor och kommer födas lätt, efter att hon klämt mig på magen.
men det GÖR ont sa hon som alla andra säger. idag besök hos BBstockholm i gamla stan. får ny Barnmorska då min ordinarie gått på semester.
sen ska jag nog passa på att göra lite ärenden när det nu inte tänker vara solstekväder.
fötterna inte lika svullna så kanske går de till och med ner i ett par sneakers gudbevars?

ja du Josefin, jag ser också oss gamla och aningen charmigt gaggiga i framtiden, kanske pratar vi om vårt rave vi besökte eller märkliga uppsala-boys. dricker te och fnissar tills personalen på hemmet tror vi tagit ett glas sherry för mycket.
puss
Lisa

Anonym sa...

Hej vännen!
Ville bara skicka en kram!
Vi tittade INTE på Allsången! Vi var däremot på Gröna Lund och på väg därifrån träffade vi alla som vallfärdade dit. Vi firade lilla, stora Viktor med karuseller och efteråt middag på Hard Rock. Lillbrorsan har åkt till morfar i Finland och på fredag åker jag och hämtar hem honom. Stort, stort lycka till med flytten, kram Åsa

Sus sa...

Eftersom jag gått paraellklass med Malena så fylls jag med en speciell känsla i kroppen då jag hör henne.
Vi brukade sjunga tillsammans.
Idag sjunger jag på begravningar och bröllop.
Hon på världens största operascener.

Vem sa att livet var rättvist =) ??

Anonym sa...

Halli hallå. H tappade glasögonen i klinkergolvet nyss så att de gick sönder. Annars inte mycket annat nytt. Följer bloggen en gång i timmen typ (är jag sjukligt beroende eller är det därför att jag jobbar hemifrån med datorn nära?)Kram, kram Gulle-Jos Och grattis till Viktor i efterskott om Å läser detta! /a