fredag 12 juni 2009

Genialiskt

Nej, det är inget självporträtt idag. Bilden kommer från kampanjen. Där får du ev frågor besvarade.

Inatt sov Glader här. Tjejen som gått igenom allt tufft livet kan erbjuda utan att kuvas. Som sedan min resas start spenderar sina få lediga dagar med sleep over hos mig. Trots att hon förlorade sin mamma här i ung ålder. Hon kom lägligt och introducerades för dagens hjälte med samma bagage som hon. (Har jag länkat tillräckligt nu? :-) )

Sedan pratade vi allvar, om nuet och framtiden. Vännerna har lockat och pockat, kommit med råd och dåd, tjajat och gnatat, morsor som vi är. Men nu så ska hon genmanipulera sig, eller jag menar kolla om oron är befogad. Ett modigt men moget beslut. Som måste få ta tid, eftersom du bör förbereda dig på vad du skulle göra om du bar på genen.

Men kolla du också! Lätt som en plätt kan kvinnor kolla risken för bröst- och ovarialcancer. För män och prostator gäller troligen samma sak, eller? Ring din gynekolog/urolog redan idag. (Och där stängde vi dagens morsa-på-stan-låda.)

Innan vi somnade inatt så skrattade vi tills vi tvingades kissa i kors. Åt detta. (Nu har jag banne mig länkat klart.) Filmen på slutet är obetalbar. Alla mina besökare har vridit sig i plågor idag - läkare, syrror, vänner, mamma. Den går s a s på repeat.

Det är sånt som kallas fredagsmys. Visserligen i skyddsisoleringen på sjukhuset. (Vet ni att TV3 kör en dokusåpa med samma namn härifrån? Galet. Sorry, febrigt sidospår.) Men är det nånstans man behöver mysa och skratta sig harmynt, så är det här. Vad gör ni?

14 kommentarer:

Chrissan sa...

Vad jag gör?
Jo idag firar vi min dotters 8-årsdag. Skänker dig en tanke ikväll när vi sitter tillsammans hela familjen på en restaurang.

Chrissan sa...

Och vad jag mer gör?
Jo, länkar till dig så klart! :D

Aggie sa...

Lenker til Deg, og rydder huset...Fant tidenes feteste skinnjakke, og puttet den i posen, når jeg egentlig skulle handle brød...Litt snørrat og vondt i halsen, men ellers upåklagelig fredagssyssel her ja!

lisa sa...

sitter fortfarande på jobbet. en efter en droppar kollegorna av. Ingen vågar kramas. Jag orkar inte ta kram-initiativet heller.
jag lär behöva komma förbi kontoret ett par gånger följande veckor ändå. och sitta vid datorn hemma. men det gör inget. det är mer omständigt och lämna över projekt jag redan är insyltad upp till öronen i. ska ringa A nu och kolla omhan kommer vara i tid till Il Tempo. Blir han sen kan jag vara lite sen tänker jag.
sitter och mailar "when I'm gone" mail till alla våra utländska agenter och representanter så de arma själarna ska veta vem de ska terrorisera med de livsviktiga reklamprojekten.
Känns mega-surrealistiskt. slutar jobbar för första gången på 10 år.
drömde i natt att jag drack öl, cider och shottade snaps. kom på långt senare (i drömmen) att det var en dålig idé med bulle i ugnen. fick råångest och sen vaknade jag.
lyssnar just nu på El Perro Del Mar och EP:n "Love is not Pop."
En platta som sångerskan skrev när hennes hjärta var krossat.
http://open.spotify.com/album/4TjSu9lNrsX3o1k4HBgsNk
dte är gråblankt regnigt utanför.
fick just en hejdå-kram iallafall från en av kollegorna. en av dom jag gillar mest. det finns hopp.puss min kära Josefin.

Farbror Blå sa...

Vad gör jag idag?

Jag saknar min familj och min själsfrände. Precis som du, antar jag? Är också i fara, som du!

Men av en helt annan anledning som jag inte kan berätta om. Borta från nära och kära med döden som en okuvlig gäst runt hörnet...

Man vill inte ha honom där men han är där. Vad göra? Lika bra att vänja sig!

Jag gillar din blogg. Jättemycket!Du är ju lika sjuk som jag! Man måste ha distans till det mesta!

Så för att vi alla behöver roa oss:

GE INTE UPP!

kram!

Farbror Blå sa...

Glömde! Givetvis slänger jag in en länk till din blogg ;)

Sus sa...

Jag länkar jag med.
Keep up!

Anonym sa...

Åh, låter som ni haft en fantatico-kväll, lövely! Kul med sånt besök! Själv har jag fixat lite mat hos vännen festen hålls med. Hon var ofantligt seg, precis som jag men jag vägrade gå med på hennes "vi kan ju handla imörra". Njeeet! Då blir det för tight.

Ja, ja världsliga saker. Brödbak och snart kanske fotbad här.

När passar ett litet midsommarfirande hos dig i U-a då? Vore ju hur najs som helst!

Kram Eve

Anonym sa...

Tut genom rutan - önskar allt gott till dig!

/hilma

MonasUniversum sa...

Och här kommer ca 1000 läsare till!

Inte för att du är sjuk. Bara för att du är sinnesjukt bra.

Sockiss sa...

hej hej, ny läsare här. gick genom Monas universum och såg en länk... Jag har en nära vän som delar din sjukdom så jag kan tänka mig ungefär vad du går igenom, men aldrig förstå helt.. det är ju fördjävligt vad vissa får för prövningar och andra får det hur lätt som helst...

alla lyckönskningar till dig! /Semi-tjockisen

Josef Boberg sa...


HÄLSAN ÄR EJ ALLT - MEN UTAN HÄLSAN SAKNAR ALLT ANNAT BETYDELSE !

Anonym sa...

Hej, jag hittade dig via Peter B och har också länkat till dig. Det är du värd, tjejen. Knäck ryggen på sjukdomsjäveln, vi hjälper till!

Vad jag gör? Jag äter choklad och tittar på regnet och tänker att regn och choklad är det enda som kan tänkas vara effektivt mot mensvärk.

Jos sa...

Tack alla, för fina ord och styrka som går rakt genom skärmen. det behöver jag idag. har fått ett par sjukdomar till. mer om det ett inlägg nära er.
ha en mysig lördagkväll!
kram