tisdag 23 juni 2009

Bondpermis i bara mässingen


Det händer många dråpliga saker här. Det är inte bara märkliga undersökningar och räviga cellgifter som fyller patienternas vardag.

En sen kväll i april satt det plötsligt en glad farbror i matrummet. Spritt språngande naken. Och överlycklig.

Han hade fått nog av sitt elände och rymde till stadens vattenhål där han förfriskade sig och dränkte alla sina sorger. Troligen ville han sedan ta sig ett dopp i den ack så förorenade Fyrisån, eller så kände han sig bara varm och härlig. För han återvände så som Gud skapade honom. Vart kläderna tog vägen är fortfarande en gåta. Men full och go satt han och skrålade i köket tills personalen milt men bestämt förde honom tillbaka till sitt rum för att sova ruset av sig.

Så busiga hoppas jag att mannen och jag också kommer vara när vi blir gamla skruttar. Vi smiter ut för en kaffegök och ett nakenbad. Svårslaget.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart, klart ni ska! Varför inte redan denna vecka :).

Alldeles för lite mässingspontanaktiviteter i världen, eller hur! På Drottninggatan i hufvudstan är förvisso folk påklädda men en del knappt. Kan de inte lika gärna slänga kläderna om de ändå visar det mesta. Tycker tant.
Samma sak med folk som envisas att stringsola i parker mitt i stan. Men huja. Naket är bäst, ingen protest. Håll inte på å fjanta när du ändå vill visa upp dig, tösabit eller svettomacho.

Okrå, jag överdriver. Lite i alla fall.

Eve

Jos sa...

haha, nik kommer ju ikväll så vi får väl ta en repa ner till ån. men den luktar verkligen illa nu. så jag vet inte ...

jag älskar dig, tant Eve. tänk när du blir en gammal gumma, så kommer du slå ungdomar i huvudet med handväskan och be dem lära sig hyfs & fason. lite stil & snits om man får be!

Aggie sa...

Åhoj ja...Sånt skjer på min avdeling også!