måndag 29 juni 2009

Fokus

Den omilda rävgiftsbehandlingen gör att livet går i vågor.
Speedad och manisk ena timmen.
Tom, trött, rävig nästa.
Jag mår riktigit dåligt.
Nu.

MEN
då gäller det att hålla fokus.
Hur enkelt som helst.
Det kan alla.
Som vill.

För alla människor har ett val.
Att göra det bästa av sitt liv.
Den som gör sig till offer förstör inte bara sitt eget liv.
Deras barn, föräldrar, vänner dras också ner i falllet.

Tycker du att livet är orättvist?
Bestäm dig för att vända på myntet och fokusera.
Klarar du det inte själv så ta hjälp.

Jag blir vansinnig på alla som inte förstår det.
Hur svårt kan det vara?

Och till dig som klagar på att "det är så jobbigt för mig nu när du är sjuk".
Har du lust att byta plats, bara för en dag?
Nä, jag tänkte väl det.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Där rök min kommentar all världens väg. Får återskapa den. Jag skrev bort med alla trånga stickiga jävla offerkoftor. Ditt inlägg var friskt och härligt att läsa. Det fick mej att lätta en meter eller två. Det väckte en lust att hoppa upp på barrikaderna och slåss för det egna valet och ansvaret. Ansvaret för våra liv och välmående. För i slutändan handlar allting bara om förhållningssätt, tankarna om saker och ting. Det är klart att omständigheterna ser olika ut, några måste kämpa betydligt mer än andra. Men något som gör mej riktigt jävla förbannad är att de som har trängst offerkofta inte ens har ett piss att slåss emot, mer än sin egen vidriga offermentalitet. Nu skruvade jag igång mej ännu mer, skulle ju lyssna på lugnande musik precis när kommenteren stack. Men nu ska jag göra det.

Jos sa...

du och jag på barrikaderna! vi tar över världen i vårt tåg, för alla VILL väl bli fria från självömkan? nej visst ja, det vill de ju inte. men de ska aldrig tillåtas ta andras energi, då jävlar. nu ska jag också försöka lugna ner mig. andas. sjunk ner i madrassen. slut ögonen. och somna in ...

Anonym sa...

Så sant som det var sagt! MATT är vad man blir på folk med offerkofta.
Har du sovit något alls inatt?

Singelmamman sa...

Härligt skrivet, och härligt att få läsa.

Jos sa...

@anonym
man måste rensa bort dom som stjäl energi, tyvärr. jag försöker ständigt rädda dem, men nu behöver jag all min energi för att bli frisk. och nej, jag var helt speedad av 64 cortisontabletter, så jag sov bara i morse.
@Singelmamman
tack, bra att det gick fram.

Tjockalocka sa...

Ja, jag önskar att dina ord hade kunnat nå fram till en offerkofta i min omedelbara närhet. För du har så rätt.

Anonym sa...

Bra, så sant! /K

Aggie sa...

Oh ja! Du har IT...Det har du.