måndag 29 juni 2009

Cytopoesi


eller grötrim mitt i VABA-kur


Att hitta rätt mellan kotor är inte lätt
det ska göras gång på gång oavsett
min kotförskjutning
annan utgjutning?

Efter flera försök kallas ODisten till
gammal är äldst, nålen går som han vill
spinalvätska sugs ut
dags för cytosprut.

Därefter gör man bäst i att ligga still
två timmar raklång, som en sill
annars blir det skallebank
som efter överfull tank.

Nu har enäggssystrarna skrattat sig hit in
med hjärtövervakning och cyto i kroppen min
jag har fått 64tabletters cortisonshot
diktar som en alika, känner mig hot. (Not.)

Det bubblar av skratt i hela kroppen
jag är fullständigt gaaalen i knoppen
får MMS med två nyfödda tjejer
blir lyckogråtig, vilka fina grejer.

Vännernas babyrace börjar just nu
och vi blir med ens de erfarna ju
äh, nu få det vara nog, jag lägger ner
eureka, äntligen slipper ni mer.

Tjoflöjt!

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Vackert! Tänker sommar, sol, poesikväll och ... ehum. Nä det tänkte jag kanske inte, men är ändå impad.