torsdag 25 juni 2009

Dagens outfit


Vaknade vrålhungrig kl 07 av solens strålar genom de små, små persiennsnöreshålen. Ville ta på en enkel sommarklänning för en sommardag i parken, men insåg att clownkläder passar bättre eftersom det här snarare blir en yrseldag inne i väntan på biopsin. Tid har jag gott om, kan inte annat än vänta, men ibland prövas tålamodet.

Just då tar kroppen och knoppen över. Jag blir trött, dåsar, somnar, drömmer märkligt, men vaknar med ett skratt och blir ännu gladare av att jag valde illröda velourbyxor och rödvitrandig tröja till ilsket röda tånaglar. Och stubbat babyfjun. Har man inget annat roande får man se till att skratta åt sig själv. Moahahaha.

Det är anledningen till att jag aldrig tar på mig sjukhuskläder, även om det vore praktiskt. Ingen tvätt att be anhöriga ta hand om till exempel. Men jag blir så ledsen när jag ser de vandrande skeletten i Berendsens dassigt sjukhusblå mjukisoveraller och urtvättade en gång vita, oformliga linnen och undertröjor. För mig vore det att ge upp. Men de har kanske kommit längre än jag, accepterat sitt öde. Jag går motvilligt med på att jag hamnat i den här situationen, men jag tänker ta mig ur den illa kvickt. Och då kan jag ju inte gå klädd hur som helst, va falls!

Vad har du på dig denna soliga dag? Foppisar ...?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är en tragisk historia det där med sjukhuskläder. Jag kan bara inte fatta att det inte sys upp i ny design. I dag när vi nu känner till hur mkt omgivning och välmående inverkar på hälsan - så kunde de gott ägna en liten procentsats åt lite ny design, form och färg. Därmed basta!!!!!!!!!!
/En ssk:a K med blekfisiga kläder om dagarna..

Anonym sa...

Nu är det svettiga espadrillos, svettig långblus, svettiga uppvikta vita jeans och svettigt hårfäste.
Imorse var det som ovan - but no sweat! Men åh, vad det är skönt - har väntat sååå länge på värmen!
Din outfit låter HELT RÄTT!

/Freja (den obekanta)

Jos sa...

@K
håller helt med, men för min del känner jag mig friskare i egna kläder än sjukhusets. men de stackars vandrande vålnaderna i korridorerna bleknar ju ännu mer i de där förskräckliga färgerna. om vi nu ska vara ytliga. och det ska vi. hur går huseriet? kram
@Freja
snygg outfit! hoppas du blir av med svetten genom att hoppa i böljan den blå. och du, nu är du inte så obekant längre. :-)

Anonym sa...

Låter helskönt och helrätt! kanske passar ett par gröna glitterblixtar fru prinsesspunk också?

Tänker på dig och håller tummarna inför biopsin. Hoppas du får mat snart, god sån.

kramisar
stina

dark sa...

dagens outfit:
- slitna trekvartsjeans av tålig sort
- peace and loves egenhändiga militär gröna tshirt med det eleganta trycket "SJUKVÅRD" rätt över bröstet.
- gamla men ack så sköna springskor, som tål att kräkas på.
- tofs (håret på huvudet syftar jag på)

toksnygg !

Anonym sa...

Tack Jos, Huseriet går bra....mkt att tänka på - tur att jag har Jonas :-). Kanske lägger ut ngn tomtbild på FB snart, men det är så uppvuxet nu och snart ska de dit och skövla, så jag är rädd att inget av det fina gröna finns kvar!! Stor biopsilyckatillKram!/K

Singelmamman sa...

Har på mig, ingenting, ligger och steker mig själv på en brygga. Önskar dig till en brygga så snart det bara går.

Anonym sa...

Jag har lila top och vita byxor. Vilket visade sig vara ganska osmart eftersom jag storstädade bland papper, kartonger och böcker på kontoret idag.

Men är det sommar så är det. Och det går ju att tvätta.

I övrigt har jag GULA eccoskor på mig utomhus, men på kontoret har vi skogräns, så då är det blå lite halvsunkiga frottétofflor från IKEA som gäller.

Clown är bäst. Själv pausar jag i arbetet med lagom jämna mellanrum med jongleringsbollar i grundfärger. Det är svårt, men jag lär mig långsamt.
kraaaaaaaaaaaam
g

Anonym sa...

Inga Foppisar här inte utan ett bara sköna och snygga Chaco-sandaler.

http://www.brandos.se/showarticle.asp?sku=11863&style=Chaco:%20Z/1%20Womens

Anonym sa...

Det var jag, Lisa E, som skrev inlägget ovan.

Kram

Anonym sa...

Foppatofflor kommer jag aldrig att sätta på mej, har kommit så långt att jag står ut med att se dem på ungarnas fötter, enbart för att de är så funktionella. Själv har jag sandaler, mjuka sköna svarta med tre spännen, precis som jag vill ha dem, med mjuk studsvänlig sula. Till detta hade jag ett par jeans och en korallröd top. Syntes ingen skillnad när jag drog av mej tröjan för ryggen blev bränd idag, trots solskydd. Jävla skit. Det är bra att du hoppar över sjukhuskläder, de är fula och vidriga och duger på BB men ingen annanstans. Du lät vacker i din outfit, vacker, solig och glad.

Isabel sa...

Ja i den här skaran så verkar det bara vara jag som tycker sjukhus kläderna funkar inte för att jag tycker dom är speciellt "flattering" men ack så rena och praktiska när man är bjuden på pyjamas party i isolersat rum på avdelningen. Annars håller jag med dig. Dom funkar INTE när man är sjuk, då blir man bara sjukare och sunkigare. Bra att du håller stilen!