måndag 8 juni 2009

Feber


En havsnära fiskepremiärshelg - ett tips: ta bort kroken innan barnen får testa det nya kastspöt! - avslutades med iltransport till Ackis igår kväll. 40 graders feber kom som från ingenstans. Avskedet från familjen blev odramatiskt, eftersom de är lyckliga att stanna kvar i skärgården medan jag är här.

Är nu skyddsisolerad i det rum där den förra resan startade 1998. Känner mig som hemma, uppassad av tryggheten själv. "Längtade du tillbaka så mycket att du var tvungen att få feber?", skojar min guru som jag träffade senast i lördags när jag var inne en snabbis och fick trombocyter. Vi planerar behandlingen och beslutar att köra nästa kur efter midsommar.

Traditionalisten i mig myser. Har firat alla mina midsomrar i Grisslehamn med dans på Singös kyrkbacke, sillunch på verandan och fest med kompisarna om kvällen. Slipper ändra det vinnande konceptet, puh.

Och de konservativa vann EU-valet totalt sett. Traditionerna bevaras i oroliga tider. Samtidigt som miljömedvetenheten äntligen präntats in. "Det känns tryggt för framtiden", som dom säger i Skona-reklamen som jag köper rakt av. Hav, sol, barn, rena kläder. Vad mer kan man begära?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Yes baby! Jag tolkar detta som om att vi åter får fira midsommar ihop i Grisslehamn! Jätte, jätte kul! Viktor och mamma var där en kortis i helgen. Hugo var hos farfar och vi var på bröllop. Nästan hälften av de kvinnliga gästerna (och även bruden) var gravida så det blev mycket gott vin över till lilla mig... Skönt med lång sovmorgon dagen efter men sen längtar man efter sina små vildungar igen. Vi ses och hörs, kram Åsa

Jos sa...

ja, midsomamr ihop så klart. precis som det ska vara. ingen sjuka i världen får sätta stopp för det.

vi missade Viktor, konstigt. och synd. trodde vi hade örnkoll på grisslans invånare. men vi ses ju snart!

vad kul med bröllop och flödande vin. vi firade barnens namnsdag & Sveas födelsedag med champagne och jordgubbar ihop med både mormor & morfar med "nya" hälfter. det var ovanligt kul.

vi ses! :-) kram

Anonym sa...

Hej igen! Mamma och Viktor gjorde ett rätt så snabbt Grisslan besök. De kom ut lördag sent på eftermiddagen och åkte hem igen söndag lunch. Men även mamma sa att det var tomt i de andra husen, skumt! Nu vet jag vilka veckor vi är på landet i sommar. Det blir hela familjen vecka 31 och jag och Hugo halva vecka 32. Viktor ska gå på tennissolan vecka 31. Något för T? Man får ju börja det år man fyller 5 år. Träffade förresten Charlotte Granberg på Ålsens Ica i fredags. Hon hälsade såklart massor till dig. Hennes Calle ska gå på tennisen vecka 27 eller 28 tror jag det var. Stor kram från Åsa-Gåsa

Jos sa...

Hej igen.
Men vad synd att de trodde husen var tomma. Och att vi missade dem. Både vi, M & G, Anne-Marie, A & H, Majkens farföräldrar och faster (som hyrt Ejes hus i en dryg månad) var där. Men vi hade iofs besök av morfar, så vi höll oss i Badviken, Skatudden, loppispremiär på Marinan, Café Kalaset allihop hela helgen. Såg Charlotte när jag skyndade hem från utflykt då jag fått feber, men hon var fökyld så jag vågade ingen närkontakt.
Kul att ni är ute v 31-32. Jag har ju inte en aning om var jag befinner mig då behandlingsmässigt, men är jag inte på sjukhuset är jag ju på landet. Hela sommaren. Familjen + M&G flyttade ut nu i helgen faktiskt, efter att få ha varit där några långhelger. Bra idé med tennisskola. Ska kolla upp det! Vet du hur man anmäler sig?
stor kram till dig & killarna

Anonym sa...

Hello!

Jos: Ring magnus Johansson. Finns nummer på Grisslehamns tennis. se- tror jag det var. men skynda, han skulle utomlands nu tror jag ett par veckor! Edvin har fått plats v. 27 och Johanna v. 29!!

Kram!

Jos sa...

tack, jag googlade och fann GTK. nik kollar om det fins plats. och i så fall om T vill tillräckligt mkt. N är eg mer bollintresserad än T som gillar gymnastik o inte bryr sig nämnvärt om minitenniset som lillebror älskar ... vi får se! men tackigen!

marbor sa...

Hoppas du piggar på dig. Midsommar på Singö är inte att förakta :-) Har haft stuga där i många år tidigare (inärheten av Grisslan) och saknar det som fan.

Som du förstår är jag ny läsare här :-) Du har blivit rätt hårt promotad av andra så jag antar att dina besökare kommer trippleras eller så..*L*

Men men...pigga på dig nu!