söndag 28 juni 2009

Förfärligt farliga flygfän

Bild lånad av kossan.se


- Nej, sluta. Flyg fula fluga flyg!, hojtar mannen på grillkalaset och viftar frenetiskt i luften.
- Men det är ju bara blomflugor. Är de så läskiga?, undrar vi, lätt roade.
- Jag är fan allergisk mot flygfän, i alla former!, ropar han upprört.
- Gäller det även flygplan och helikoptrar?, retas vi.
- Som sagt ALLT som flyger ger mig huvudvärk just idag. Fattar ni inte att jag är bakis?!

Och jag som precis började tro att han var överkänslig på allvar och letade antihistamin i väskan. Självpåtagen olycka ömkas icke. Men det var å andra sidan den lustigaste skallebankåkomma jag nånsin bevittnat.

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

sicken stolle!

Anonym sa...

Moahaha, du tar mig till en värld jag inte visste fanns på nätet, tjejen! "kossan.se". Vågar inte ens kolla in där för att allt som har med saker på ögat, i ögat, runt ögat att göra är läsko! Alltså bild-wise.

Tack för underbart sms om er dag i dag. Är själaglad för att du haft det sååå majsigt! Sikke lövely väder det varit att vara ute i. Då är det så lätt att umgås och hänga, eller hur!

Sitter i söder-om-söder-lägenheten och slappar lite. För några timmar sen va jag ute och rodde med mappa. Gah, så härligt. Framledes får vi ta en pendling mellan våra respektive landsställen och insupa Grissle- å Järlis-luft!

Big hug, no bug and a some sweet chocholate in your mugg (?). Rimmet gick så där på slutet. Jag fallerade, tralala.

Eva