måndag 22 juni 2009

Helt knarkad

Allting sker i ultrarapid.
Snart svävar jag i taket.
Lätt som en fjäder, wey!

Har iofs fastat sen kvällsfikan med min BFF igår.
Och har nu svalt en Stesolid.

Snart ska jag göra en lungundersökning.
En kamera ska föras ner genom luftstrupen till lungan.
Sedan ska koksalt sprutas och prover tas med små borstar.

Visst låter det mysigt?
Daladoktorn har ordnerat stora mängder lugnande vid behov.
Och syrgas, så jag inte kvävs på kuppen.

- Men visst går det ganska fort?, frågar jag.
- Tja, det borde inte ta mer än 20 minuter., svarar sjuksköterskan.
- Det är ju en evighet av dödsångest när andningen är nedsatt!, hävdar jag.

Har jag sagt att livet är fullt av överraskningar?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Satt just här framför datorn på jobbet och försökte fixa-trixa med olika dokument men konstaterade bara: skallen är ju nån annanstans. Där du är och hur det går i dag. Tänkte jag skulle ringa men visste ju det va undersökningar och allt i dag så kanske bättre å ringa sen. Men om du vill tänka på annat, släng iväg ett petite mess så ringer jag.

Då skickar jag så länge varma goa tankar och massa kärlek till dig. Vi är med dig här!

Kram så länge så hörs vi sen

Eve

Zäta sa...

Låter som en jättebra start på veckan!

Hoppas det går bra och att du slipper dödsångesten..

Pappa sa...

Tänker på dig.............beundrar ditt go och din härliga envishet. Ringer igen senare idag, måndag.

Bamsekramar Pappa

Singelmamman sa...

Livet är verkligen fantastiskt. Ibland till det sämre. Men önskar dig ändå en bra dag.

Peter Barlach sa...

Jag sänder dig en tanke och lite luft.

Huskatt sa...

Och jag hoppas på att landstingets knark är till belåtenhet nu när du måste genomgå vidriga undersökningar.

lisa sa...

oj oj oj oj vad mer för jävelskap kan de hitta på att utsätta dig för? jag får andnöd bara av att läsa ditt inlägg. Tänker extra på dig och andas lugna andetag för din skull.
idag fick vi nycklarna till nya lägenheten. instruerade golvsliparna och lunchade sedan med mor. är nu helt slut och ska sova middag. klockan 18 lite sent kanske men ögonen går i kors.
försöker fånga dig per telefon imorgon istället så får hämta andan i fred idag.
pusskram o sympati
Lisa

Anonym sa...

Hej, hoppas att det gått bra idag. Tänker på dig. /a

Sari sa...

Fy fan, om man nu får säga sånt på nätet...

Hoppas det gått ok idag och att det är lite bätre nu.

Vi har haft en fin midsommar helg, med både ösregn, solsken, glada sånger och vänner samt ovälkommet besök mitt i natten. Men nu är det stan som gäller igen, massor av jobb innan det är dags för semester...

Stooooooooor kram!!!

Unknown sa...

Låter som en riktigt jobbig undersökning. Hoppas det gick vägen och inte var allt för vidrigt.

Skönt att höra att du fick en välbehövlig utflykt i fredags.

Vi har spenderat helgen i stugan och haft med irja och CO. Det har varit mysigt och roligt att ha den lilla upptäckaren Igor där. Till vårt lilla hus (17 m2) finns det av ngn outgrunlig anledning två ytterdörrar. Den ena ha vi aldrig använt, eller ens försökt öppna. Den har sett så igenbommad ut. Men vi har varit noga som bara den med att låsa den andra såklart, vi har ju lämnat datorer, kameror etc i stugan.

Döm om vår förvåning när Igor plötsligt och lätt öppnar den oöppnade dörren! Stugan har alltså varit olåst sedan vi tillträdde. Hoppla!

Längar tills ni kan komma och hälsa på, pinot noiren ligger på hold tills dess. Öronmärkt till dig!

1000 kramar

Anonym sa...

Hej min vän, tänker på hur du har det nu. Undrar jämt.
Kram! /K

Jos sa...

tack för kramar, luftströmmar och omtankar. inget är så illa som man tror. och jag var uppenbarligen inte riktigt mig själv. jag borde inte skriva när jag svävar i taket. men jag var otroligt målfokuserad under själva BALen.

nu kan jag inte prata, så Eve & Lisa, vi hörs en annan dag.

@Sari
hade ni tjyvar i stugan? vad hände?

Sari sa...

Ingen tjyv men en väldigt onykter kaxig grabb i 25 års åldern som trodde han var i Sparreholm...inte helt pålitlig och stackarn, han blev alldeles pissvåt i ösregnet...

Kram kram