onsdag 24 juni 2009

Naddamaud


(Nattmat på svenska)

En sköterska skyndar in i mitt rum och utbrister:

- Du måste äta din Dröm Yoggi Vanilj nu genast! Efter midnatt är du ju fastande inför biopsin imorrn. Jag har gömt den sista längst in i kylen så att ingen skulle ta den.

Det är god omvårdnad. Mina syrror vet exakt vad som krävs för att jag ska må bra. Jag behöver inte tänka själv. Vilket börjar märkas ...

Annars är det min skånepåg som påminner mig om yoghurtens betydelse varje kväll innan jag somnar.

Det är kärlek.

5 kommentarer:

Aggie sa...

Oh, de har blitt veldig glade i deg skjønner jeg.

Anonym sa...

Så skönt att höra att de tar bra hand om dig, och jag är inte förvånad att du är avdelningens favorit - det är ju självklart.

Framsteg(!) och nya frågetecken(?), jag håller tummarna att biopsin går bra idag. Ok, jag får hålla dem i perioder... blir svårt att knappa på tangentbordet annars ;-)

STOOOOOOR kram, L

Anonym sa...

Hoppas du får en fin dag trots fasta. Här i skåneland skiner solen för tredje dagen i rad och strax dags för en promenad med bästa väninnan och hennes 5 månaders =)
kram till dig!

Camila

Jos sa...

Tack!

Pia sa...

Kloka sjuksyrror du har där!!! Tänker på dig!