måndag 8 juni 2009

Träning


I lördags ville jag jogga. Så pigg var jag efter trombocyttranfusionen. Men jag hejdade mig och tog en power walk till Skatudden. Vädret var klart så vi såg ända till Signhilds skär på Åland. Mötte också ett nyvigt brudpar som fotats på den vackraste av platser. Precis som vi gjorde för snart fem år sen.

"Akta klänningen, den sticker ut!", skrek storebror som troligen räddade deras fest genom sitt hoppande och fäktande. För klänningens släp hängde utanför dörren och var på att trasslas in i hjulhuset när brudgummen backade bilen.

Igår var jag lite svag men gick ändå promenad till Albert Engströms vik, byns lagun, med familj och vänner. Blev hurven efter ett par timmar i sol och lä på mysigaste fiket Kalaset. Vännen A solade i linne medan jag lånade alla tröjor jag kunde få. Anade oråd och gick raskt hem och vilade. Vaknade som bekant efter tre timmar med hög feber.

Men idag är jag pigg igen. Febern har gått ner, lungorna är röntgade utan anmärkning. Så har använt träningscykeln i sviten. Härligt att röra på påkarna. Inser att träning och feber inte hör ihop, men utan motstånd måste det väl vara okej?

Den där träningscykeln använde jag flitigt 1998. Kom då hit i rullstol, men efter en dag med cellgifter kunde jag slänga kryckorna och började genast cykla. Träningstok som jag var. Till slut tog min guru ut cykeln, ty jag fick benhinneinflammation och tappade vikt i rasande fart.

Det finns inte mycket som går upp mot endorfinkickar, eller hur?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm konstigt att det inte smittar, den där träningsviljan..
Du får nog ta det lite lugnt så du inte skrämmer livet ur alla andra sjuklingar :).
Här är det världskrig med tonåring, städ inför uthyrning av villa ( HUR är det möjligt att vi ha så mycket saker och dammråttor!)och skrivande så fingrarna stummnar. Desstuom är det pissråtteREGN, igen, då vi ska fota guligull i trädgården. Bilen står packad och jag hade jordens bästa plan. Bortregnad kan man säga.
Men det är dags vare sig de regnar eller inte att dra söder ut med vårt lilla gemensamma mobila bredband. Kan vi bli cyberpals nu?
Krama på alla besökare, mamas och papas och inte minst La familia!
Tusen kramar
C

Jos sa...

Åh, men jag smittar ner dig om ett tag när jag får träna för fullt igen. Power walks alt slow jogs Djurgårn' runt gör susen.

Smart att hyra ut huset medan ni är i Skåne. Hur länge blir det? Men jag är vis av efarenheten att man har alltför många ting, så vi rensar varje år inför våra skånetrippar=sommarhusuthyrning. Och säger åt oss själva att inte släpa in mer grejer. Vilket är svårt eftersom Nik älskar att göra loppis"fynd". Hrmf. Ni kan bli träningskompisar på det planet! Så kan JEB & jag fika medan ni & barnen loppisleker. Och förargas över att vi inte gjort några raritetsfynd.

Hoppas solen skiner på er trädgård idag. Fota snabbt och lämna sen stadens stress. Ha en underbar sommar i Skåne, så ses vi i sajber.
Krama alla hårt från mig, saknar er redan
PoK