tisdag 23 juni 2009

Leukemi & lycka


Leukemi
Blodförgiftning
Svamp i lungorna
Leverpåverkan
Gastrit
Och en massa annat allmänt kroppsfunktionsstrul jag inte delger er.

Ändå mår jag som en prinsessa. En ganska tilltufsad, skallig och spinkig prinsessa, men ändå.
(Borde väl skriva drottning snarare än prinsessa, maka och mor som jag är. Men jag har aldrig varit särskilt drottninglik.)

För ikväll kommer maken på sleep over.

Och imorgon kommer mina egna solskensprinsar hit med älskade mormor & Nösta som gör allt och lite till för dem, mig och mannen.

Solen når in i mitt rum, och den gör underverk. Ja, medicinerna verkar börja göra sitt jobb också men det som får mig att må bra är alltid samtalen med barnen:

- Vi är i Grund, näe Öregrund med mormor. Vet du mamma, att det här är INTE en stad. Men det ligger vid vattnet så det är lite som landet, men någons annans land. Jag tror det bor människor här ibland, för det finns ett cafe´. Pusspuss. *klick*

Det var dagens geografilektion och jag sitter kvar med luren i handen medan ögon åter fylls av tårar. Min stora prins! Jag ska alltid finnas för dig.

4 kommentarer:

marbor sa...

Jag tycker du är fantastisk :-)
Oftast när jag läser din blogg så gör jag det med ett leende.

Lisa E sa...

Finns det någon i hela världen som kan vara lika positiv som du? Jag kan inte tänka mig det.

Anonym sa...

Hoppas kvällen blir fin! /a

My sa...

Hälsa N från oss å ta mycket hälsa du med! Hörde via Australien att N varit hos Tudde & Mudde i Gamla Stan idag. Fascinerande informationskanaler!