fredag 5 juni 2009

Änglar finns


Medan barnen ser på morfars "änglafilm" om Tingeling sker mirakel. Ett sjukvårdsteam bestående av läkare och sjuksköterska ringer på dörren, går igenom behandlingsplan och förklarar att de finns tillgängliga dygnet runt. Bara ett mobilsamtal bort. I hela Stockholms län, vilket möjliggör vistelse i skärgården.

Sedan följer undersökning, behandling och provtagning genom CVKn.
Medan jag blinkade bort en tår av tacksamhet i ögonvrån.

Resursslöseri?
Ja visst. Jag har ork att själv ta mig till ett labb, men när ingen vill ta i mig och jag hänvisas till smitthärdsväntrum för att ingen vill lösa det enkla problemet - jag skulle ju kunna slussas in utan att träffa infekterade - så är det dyra sättet det enda möjliga.

Det förklarar teamet. Och beklagar att ingen informerat mig om mina rättigheter. Jag fixade lösningen själv, efter tips från god läkarvän.

Det lönar sig att vara envis när man är sjuk. Eller lite galen. Gärna både och.

Nu åker vi till havet över helgen!
Vad gör ni?

7 kommentarer:

Anonym sa...

M ligger och sussar siesta, inne på tredje timmen. Hostade och sov inte många minuter i sträck inatt, inte vi heller. C och N är och handlar på Carrefour. E siestar också.
Jag svettas. Och längtar efter löpning, men tog faktiskt inte med mig kläder (skor finns dock..)

Fantastiskt med dina slangar...Kanske enklare att ta sjuktaxi till Ackis så vi kan fakturera SLL?? Men du ordnar ju allt!! Har ätit lunch på balkongen tittandes på poolgympa, tjejerna följde med i egna rörelser..

Kram O

lisa sa...

åh så skönt att höra (läsa)
ha en underbar grisslyhelg. själv ska jag till flen på bröllop!
men först middags hos mor.
pusskram
lisa

Jennifer sa...

Nice!
Jag och tjejerna ska leka och ha det bra i morgon och så ska vi blåsa upp ballonger så att Pierre får ett välkomnande när han kommer hem på natten mot söndagen. På söndagen ska Tuva på kalas hos en dagiskompis. På måndag måste jag börja jobba igen efter en mysvecka. Ha det supernice och hälsa Niklas o pojkarna. Kram J

Anonym sa...

Hej!
Grisslyhelg vad kul! Vi är hemma och njuter. Cesar sover, Dante leker och Kristoffer lagar Superfin mat!
Hälsa dina fina pojkar!
Kram Briza

Anonym sa...

Åh, daaarling, hoppas ni har det härligt i Grissle och att det gick bra med proverna i U-a. Undra just hur vädret är där ute. Här skiner i alla fall solen men verkar något kallare än förra helgen. Ska snart ut å bära mitt strå till EU-stacken. Rösta asså. Borde ta på mig finklänningen och hatten. Mycket roligare å blinga till röstningsmomentet. Får se va de andra Farstaborna tycker om det :).

Bamsekram till er alla! Evert

Jos sa...

@O alias Doc Love (remember?)
Semestern verkar ha varit precis vad ni behövde, minus hostan då. Hoppas hemresan gick bra trots den gruvliga tiden. Jag längtar efter er, så jag frammanade lite feber lagom tills ni kom hem, för att finnas i rätt stad. ;-)
krama alla. hälsa E att jag har hennes regnbåge på väggen igen. den gör alla glada & hänger med varje gång jag åker in.
kram

Jos sa...

@lisa
hur var bröllopet? hur länge orkade du & magen dansa? T fick dansa mkt m dig på vårt bröllop, minns du?
@Jennifer
härligt med hemvändande P och glada barn, även om mysveckan är slut.
@Briza
vi måste se när jag är ute igen! har fortarande inte fått stita bekantskap med C. hemskt.
@Evert
helt rätt att klä upp sig vid Viktiga Tillfällen. hur reagerade farstaborna?