måndag 29 juni 2009

Lotta och jag


Sommar.
Sol.
Allsång.

Idyllen förstörs av Lotta.
På Liseberg.
Kräkas.

Och ändå sitter jag här.
Som fastnaglad.
Och avskyr det.

Hon är som en oförklarlig magnet.
Brokig, pannkakssminkad med en matta av löshår.
Flåshurtig.

Men gästerna är värre.
En dansbandssångare som heter Thorleif (!) och inte kan sjunga trots att han tydligen levt på sin musik i 40 år. Det måste innebära att det finns hopp även för mig, eller? Ny karriär efter leukemin hägrar! Och sen kommer ett spexband (hoppas jag) från 90-talet. Det hela toppas av Kiki. Som grädde på moset. (Förlåt, den var ful.)

Jag vet vad ni kommer säga:
STÄNG AV om det är så illa
men trots att jag zappar hamnar jag där igen och igen.

Vad är det för fel på mig?
Har ni samma problem?
Eller bör jag söka för detta?

Nej, jag erkänner.
Det är så förfärligt
att det är härligt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gu´, vad kul. Thorleifs! Det var han sångaren vi(kören) sjöng med i julas+ Åsa Jinder och han sjöng INTE bra om man säger så, nasalt dansbandsstämma och i tidningen stod det sen att det var tur att Melkers kör var med så det var något som var bra! /a

Jos sa...

Underbart! Du har tagit på honom. han är en helt ny bekantksap för mig, och det skär i öronen. Lever han på sitt fagra yttre, not? Jag fattar verkligen inte grejen. Jo, nu vet jag. Måste skriva ett inlägg. Är speedad av cortison.
kram! ses snart.

Anonym sa...

Jag ska sjunga live för dig snart och visa hur han lät+ saxofonen till, du kan tänka! /a

Anonym sa...

Hahaha, det där känner jag igen, det är så jävla dåligt att det måste ses. Ända tills det till slut tar tvärstopp.

Anonym sa...

Ja, det var en sorglig historia i går. Jag stod och lyssnade till det i köket på landet med travar av disk. För diskmaskinen hade mage att gå sönder på söndagen när vi hade gäster hela dagen.... och vem ville stå inne och diska i strålande sol på dagen. Så där stod jag matt av all disk, men än mattare av att höra på Lotta o Kikki och gänget som mamma lyssnade till på andra sidan väggen!/K