måndag 22 juni 2009

Helt nykter

Fulast vinner
Jag känner mig nödgad att gå ut med en dementi:
Någon måste ha hackat min dator medan jag var på BALen.

I normala fall skriver jag INTE superpretentiöst dravel om dödsångest. Väl? Endast när jag är i drogernas våld. Tydligen.

Status:
Undersökningen var helt okej (vad är inte tiptop när man svävar?). Jag har sovit ruset av mig och börjat äta efter ett dygns fasta.

Imorgon bitti ska levern ultraljudas och kontrast sprutas in. Jepp, har fått en ond nål igen, men nu sattes den av en kompis från förr. Som höll handen hela vägen på BALen, granne med slottet.

Och visst ja, blodförgiftningen är sannolikt DS fel. You bastards. Vi hade goda minnen därifrån (BB Sthlm) men nu känns det sådär. Personalen här samt min familj vill att jag ska gå vidare, rapportera, anmäla. Kanske i ett annat liv.

Nu ska jag kämpa för att leva det här livet!

Hur har er dag varit? Tacksam för intryck eftersom jag inte kunnat gå ut på två dagar. Jag törstar efter er vardag! Visst har ni träningsoverall alt piratbyxor med linne (män)/tubtopp (kvinnor) och illrosa Crocs med raggsockor i på fötterna? (Visst är det kallt, men nu är det sommar och då SKA vi äta utomhus.) Och så grillar ni flintastek som serveras med pommes och bea garnerat med smulade chips, till det ett sexpack nödraketer från ICA. Så är det nog.

13 kommentarer:

Fröken Finemang sa...

Min vardag: Idag vaknade jag sådär lite halvstressat och "studsade" upp ur sängen för att Wii-jogga lite innan dagens vägning på viktväktarna. Efter att jag skjutsat min mor till tåget o därmed blivit bilvakt en vecka. Jipie! Iväg till viktväktarna. (+0,4 men äh, det kan väl lite midsomamrtårta vara värt? ;)). Därefter till en av mina bästa vänner, som skulle bjuda mig på lucn, (sånt gillas!) själv slängde jag arslet i hennes soffa o gullade med 4,5 månaders bebisen. Efter allmänt softande och lite tv-spels spelande (vem är smartast? = inte jag!) så åkte jag hem via Ica -affären. jag älska rattgå på mataffärer (alla affärer iofs..) o jag brukar inte besöka just den affären så då fick jag ju ta mig en titt! Hem sedan med lite coca-cola zero i väskan och uta på den soliga balkongen! Där somnade jag såklart. Vaknade av att jag snarkade.. va helt röd i skinner och var lite stressad för att jag inte pluggade. Så jaha, bara att gå in från solen och sätta sig framför datorn. O där (HÄR) fick jag inget som helst gjort.. Men sen gjorde jag ett ryck, jo vad händer? jag trycker på nått så lösenordet försvinner till kurshemsidan, så jag kan inte läsa den teoridel jag behöver för att kunna plugga. Tokigt. hehe :).
nu ska jag avsluta denna totalt o roliga dagsberättelse o dra mig till sängs. För att om ett par timmar vakna av Måsarnas symfonikonsert. hagelbössa efterlyses!
jag hoppas du får en bra natt! o en bra tisdag! hejja dej!

(o förlåt att jag tog dig på orden. hehe, utan något komiskt innehåll utan bara upprabblande.. :D)

Anonym sa...

Droger låter ju kul. Kanske kan få komma upp och leka lite någon dag. Skulle behövas ibland. MEN vi har det iaf varmt både ute och inne. OCH bulltanten har öppet varje dag. Hur kunde vi överleva innan?
Grillade kalkon i solnedgången idag - drack lite för mycket rosé sittandes i solstolen med fotografvän i kvällssolen. Har nu provat skriva recept till hel buffé i sjögång- rätt kul faktiskt.Det som i vanliga fall är mördande tråkigt blev helt plötsligt lätt som en plätt och kul hela vägen till lämning. Framförallt resultatet.
Blanchera, tranchera och nu drömmer jag redan om kardemummabullen på stranden imorgon.
God natt min sköna!
Tusen kramar
c

Anonym sa...

Hej vännen min!
Har längtat efter att få läsa ikapp mig på bloggen, efter långhelgen då internet var lååångt borta, och gårdagens heldagsmöte (så även idag)- trist. Skulle hellre vilja vara hos dig.

Tårarna kom även krypande för mig när jag läste ditt midsommarinlägg. Småkillarna är så fina och som mamma tynger det hjärtat att du ej får träffa dem så ofta. Ia läste åter igen "Fia och djuren" igår kväll. R frågade vem har du fått den boken av? "Truls och Nils" svarade Ia - "de är så gulliga".

Jag tänker på dig och ringer dig senare idag så får vi se om det passar att prata.

Bamsekram,
L

Tjockalocka sa...

Crocsen har faktiskt varit på, dock är dom blå och icke i kombo med tubisar. Nu är det dock danska espadrillos med kilklack som gäller, och benen är smorda med fegis-BUS som verkar 24h.

Följande rafflande händer i mitt liv: Jag kom hem från ett solgassigt Aten sent i torsdags kväll, hem till en lägenhet som luktade nybakat surdegsbröd och sill. Åkte ner till fam H på midsommarafton och firade med mycket snaps och mycket sill. Själva aftonen regnade bort men förgylldes av en ung man med väldigt runda fötter som blev avsläppt mitt i skogen utanför vårt hus och inte visste var han befann sig. Inte vi heller.

Försökte packa upp Greklandsgrejorna, tvätta och städa på lördagen, däckade till lite bubbelsaft framför TV:n.

Hade fam BvL på middag på söndagen, mycket trevligt, lagade bla Gordon Ramseys french apple tarts mumselimums.

Jobbet igen igår och idag. Fick som sagt ny epostklient (system?), alla mail från 2009-01-01 är därmed raderade - kanske lika bra det! - och alla är jätteförvirrade. Därför går kaffemaskinen på högvarv.

Lite bostadsångest igen - åter inne i loopen lägenhet-sommarhus men tror faktiskt det kanske blir hus om vi hittar nåt till hösten. Greven vill flytta/jobba utomlands också - kanske med insikten att livet inte alldeles säkert är så långt som man tänkt sig. Bara en massa spår/spån i sommarnatten.

Ikväll blir det Allsång och vin i soffan.

Följer dig, tänker på dig, er, och hoppas att du snart får komma hem så att vi kan dricka oss bubbliga på skumpa!

Kram! /J.

Aggie sa...

Jeg maler mine soverom. Det tar tid, og jeg er ikke særlig flink heller. Sliten etter nattskiftshelg. Har også Crocs, men de er turkise. Ullsokker er et MUST her, der jeg bor. Kaldt, nesten hele tia;-)Tenker mye på deg i min arbeidshverdag, og synes du skriver veldig godt!

No tilbake til malinga!

anna asp sa...

Inga crocs men dock hawaianas, klänning; ja, picknickväskan packad för en tur till fredhällsbadet. grillningen uteblir dock, annars kunde mina tår och fingrar misstas för inköpt korvbricka till grillningen...

MVC ska jag till på em för att utesluta ev havandeskapsförgiftning...hur mng förgiftningar finns det i våra liv egentligen?

Pöss på dig!

/anna

Anonym sa...

Men hellu, du hade fått lugnande, rajt?! Du hade inte ätit, rajt, du hittar lägen som känns bäst för dig där och då. Har vaga minnen av när jag själv fått lugnande inför en operation, om du minns för två år sen.. Minns framförallt känslan av att det inte tog och att jag blev irriterad på personalen som inte fattade att det inte tagit, och jag babblade, babblade, babblade hela vägen till op.salen. "märker ni inte att jag är pigg som en gös" el vad jag nu sa, inte mört i alla fall, det kom jag inte på. "Varför kör ni så snabbt och genom hela sjukhuskorridorer" utbrast jag i hastigheter, 0.001 km/h ca 20 meter fram till dörren. Det första jag sa efter att ha varit sövd: nu ska vi ut och festa. Å så såg jag slottet i ögonvrån. Det va på Ackis.

Oh my om nån satt en dator i händerna på mig då så hajar du vad som kommit ut.
Så, lite dravel, mkt seriöst, och en massa kärlek är det som gör det fascinerande att följa din blogg.

Nu jobb, lunch och urval till fotoutställning. Kul!

Puss, fighter. Du är bäst!

Piiv

Unknown sa...

Jag är en lite äldre än dom yngre. Dam kvinna eller vad du vill. jag har ialla fall illrosa Crocs med yllisar lika som dina fast i grått och svart.hemmstickade. Visst är vi fina på fötterna. Ha en bra dag Kramar

Anonym sa...

Hej!
Hälsningar från familia K. Mina dagar när det är så fint, går på att hålla D borta från vatten. Det enda han vill är BADA! (med kläder, utom kläder och i alla sorts av vatten). C bara hänger med, han är en snäll lille bror. Har du varit inne på facebook? Jag har lagt nya bilder på C och D.
Många Kramar Briza

Zäta sa...

Jag jobbar. Inte jättekul när det är bra väder. Callcenter. Försöker sälja el. Pratar just nu med en gammal bonne som pratar och pratar och pratar och plötsligt berättar att han har blivit elöverkänslig.

Jos sa...

@Frk F
Wey for Wii. Jag jobbar en del med dem i vanliga fall.Härligt att det funkar för dig. Lycka till med din kamp. Keep on jogging! Och du, ursäkta dig inte - det var ju exakt en sån berättelse jag behövde. Tack.
@C
låter som om ni landat nu. det tar sin tid. har världskriget lagt sig? eller är tonåringen annorstädes? hälsa fam & fotograf. p&k
@L
det ÄR tungt när vi inte ses, men så underbart när vi väl gör det. de kommer hit imorgon, jippie! hälsa sötisen & R. kul att hon gillar sin bok och mina prinsar. :-)
@J
spännande midsommar. "blev avsläppt", mitt i skogen bara så där? hoppas han hittade hem igen.
hus på ön lockar, antar jag? fullt förståeligt. liksom för grevens funderingar. vi tänker lika där. har gjort så länge, men ännu inte kommit oss för. nu lär det dröja en tid, men sen så! längtar efter vårt bubbelkalas. kram!
@Aggie
duktigt att måla. det skulle vi också göra i vårt nya hem nu när vi flyttar, men eftersom livet är kaos så får några målare göra jobbet. kul att du gillar det jag skriver. du får patientens syn på det jobb du gör, kanske?
@anna
härligt med picknick, dåligt med havandeskapsförgiftning. håller tummarna för att det inte stämmer!
@Piiv
fantastisk beskrivning av ruset! "nu ska vi festa!" är ju obetalbart. och det ska vi - du å jag, sen. kram!
@Memme
välkommen hit. låter som att dina fötter har det skönt. bilden föreställer dock inte mig. jag har röda flickigare Crocs, alltså annan variant. men de är himmelskt sköna.
@Briza
Åh, vad härligt att D vill bada, men så klart jobbigt för dig att hålla reda på båda. Tur att C är snäll. Det är alla lillebrorsor. När får K semester? Ska ni ner till F-bo? ska kolla Fb-bilderna!kram!
@Zäta
men det är ju heeelt fantastiskt. du gjorde hans dag genom att ringa, förmodligen. snart får du säkert gå ut i solen, eller?

lisa sa...

svensson-skräck. jojo det lider både jag och A av. men när han måste se fotboll på TV tycker jag han är mega-svensson och när jag slöglor på Bachelorette fnyser A "Lisa, varför tittar du på detta, du är bättre än då"
"håll tjeft, jag slappar" svarar jag.
A tycker dessutom att ketchup, Uncle Bens och falukorv är ultrasvennigt.
Men han älskar lösgodis och På spåret.
Jag blir svettigt generad av crocs, tribaltatueringar, byxor som slutar på vaden i prasselmaterial och TVprogram som singing bee och folkfestligheter.

idag ännu en stekhet sommardag men jag måste vara inne och packa flyttkartonger. är så less på det så jag knappt kommer igång. dessutom krånglar golvsliparna vad gäller vad kalaset ska kosta. varför ska hantverkare alltid krångla? antingen gör de ett dåligt jobb eller så trixar det med vad det ska kosta eller så passar det inte tider. morrrr
pusskram

Aggie sa...

Jepp, pasientens syn på det hele. Og du er veldig god på å beskrive den. Det er naket, rett på og som jeg sa tidligere...Helt sant. Hvert eneste ord. Du må se til at dine tekster blir noe mere enn en blogg.