lördag 27 juni 2009

Ted Gärdestad - Oh, Vilken Härlig Dag

Idag har jag gjort exakt det som fallit mig in. Hela dagen. Varit så där spontan och härlig. Osvensk. För jag har haft permis i det gröna sköna.

Med pappa som chaufför körde vi på sightseeing i gamla hemstaden. Överraskade kompisar med att knacka på och säga "hej jag har rymt, nej jag vill inte komma in, bara se er, ha det gott, puss!" Sen ut till pappas och mitt söndagsställe från förr, Gamla Uppsala. Medan alla cafégäster svettades i solen fick jag säga att "åh, vad skönt brisen svalkar i skuggan" utan att skämmas. Alla andra MÅSTE älska värmen som äntligen kom, men jag får ju inte vara i solen. Hehe.

Sen hämtade vi Piiv i stan, bästa tjejen som lägger sitt schema efter min frigång. Fick skjuts till lillasysters hus på uppsalaslätten - kal fläck på kartan för asfaltsblomma som jag - där vi GRILLADE haloumi, majskolvar, lax, corn och drack ROSÉ. Förstår ni hur galet det är?

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Det är dej väl unnat!

Anonym sa...

Fantastiskt! /a

Mångmamma sa...

Vad skönt att läsa om din dag!
Jippie, blir glad bara av att få förstå hur gott du mått idag!

Chrissan sa...

Låter som en underbar dag i det fria!

Anonym sa...

Inte galet, bara självklart och underbart.