lördag 27 juni 2009

Sovmorgon

Man sover gott efter goda besked.
10:30 är personligt rekord.

Har motvilligt vant mig vid att inte bli väckt bittida av telningarna. Inte konstigt efter tre veckor här, ja och minst en till blir det i den här svängen.

Men sen ska jag ut i verkligheten och fira sommarlov. Saknar barnen mest, men också dofterna. Inklusive extra allt: Grillos, tjärdoft, hav, nyklippt gräs, dyngbollar från våra skruttar i hagen nedanför huset, kladdkaka, tång, nypotatis, het asfalt, sill, ålandsbåten, jordgubbar, varm bil, nyplockade hallon ... (Uppskatta att ni får dofterna, lukterna, odörerna gratis, ta inget för givet och blablabla, ja ni vet, fånga dagen och allt sånt moraliskt dravel som jag snart spyr på att jag skriver. Gör ni?)

Äh, ut och njut hörrni. Det ska jag!
Uppsala får duga den här helgen, men med finaste sällskapet hade till och med Hofors dugit.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, ska verkligen uppskatta ålansbåtens underbara os och fläktar ;-). Kram på dig! /K

Anonym sa...

Vad glad jag blev när jag läste att blasterna nästan är hlet borta. Skönt att du slipper den tuffare kuren. Jag tänkte på dig idag när jag åt en pralin med havssalt på vårt favorit café.

Kram

/L

Anonym sa...

Här ligger Lutzendimman tät utanför köksfönstret. H har just tänt på grillen. Det blir skaldjursspett.Och en Pimms innan.Här har oxå doftat rå mört ur taxmun. Prins Egon snaskade upp en hel med huvud och allt som barna i huset fångat i Lillsjön.Tänk att du kommer snart till Grissle, suveränt!/a

Jos sa...

@K
dra in ångorna och njut i fulla drag.
@L
jag mumsar din fina havssaltschoklad då och då, en liten bit i taget och tänker på dig. tack för fna bilder från er resa.
@a
jag har också spontangrillat ikväll, i Bälinge av alla ställen. vi ses i grilloset nästa helg!

Anonym sa...

Watsap! Va bara tvungen att skriva här lixom. Systers kille kom här på kvällen och fick syn på lilla presenten från dig: mungigan. Han ba å wow, kolla! En mungiga! Å prova några toner. Förvisso lät det inte superbra men det var definitivt åt rätt håll. Både hur man placerade den i munnen och hur tonerna troligtvis ska låta.

Bra grej! Jag ska lära mig och spela för dig tills du blir så less att du om inte av annat blir tvungen att springa ut ur rummet i friheten av den anledningen!

Puss och tack för underbara timmar!

E

Sus sa...

Hofors!?
Är du Gästrike måhända?

Jos sa...

@Eve
tack för underbar kväll. puss på systers fina mage! mungigan är det nya svarta. vi kan väl ta ett solo på nästa konsert, right? eller så får H vara guest star?!
@Sus
nope, bor i Sthlm, behandlas i Uppsala. har aldrig varit i Hofors. min far med fru som bor i Gävle, kom precis in i rummet när jag avslutade inlägget och sa att den orten var den tristaste de visste. vad vet jag? vet du?