torsdag 2 juli 2009

Info för den intresserade

Ja, apropå fokus ... detsamma gäller gibbonapa, tuttfixerad lillebror och så jag då. Frångår härmed alla publiceringsprinciper av famljefoton. I give you a tiny piece of Thailand 2008!

Trots kära besök av styvfar, mina tre musketörer, Nin, och övernattanande Eve var gårdagen en riktig skitdag. Så den lägger vi härmed bakom om oss. Fokus på det goda!

Dagen idag har hittills tillbringats åt läkarmöten, packning; mina prinsar hämtar hem mig idag efter fyra veckors inlåsning!, sista dagen med cyto och äntligen några fler glada besked.

Efter kaos, bakslag, hopp och förtvivlan men framför allt ett jäklar anamma som INGEN rår på har the flytt from hell - som inte ens har börjat - fått oanade konsekvenser. Tänker inte gå in på det heller. Fokus - det blir bra när allt är klart, men det lär dröja innan vi flyttar in. Tack gode Gud för att vi har en tillflyktsort i Grisslehamn, självuppoffrande föräldrar som kommer till undsättning från norr till söder för att hjälpa oss med precis allt, och ett bra föräkringsbolag som ordnar boende nära dagis när sommaren lider mot sitt slut. Sa jag fokus? :-)

Glada besked!
Hittills har inga alarmerande fel hittats i lungorna efter BALen nära slottet, ej heller i de leverbiopsier som tills idag har analyserats. Jag ropar inte hej, men är försiktigt optimistisk när jag snart åker hem. Får fler besked i nästa vecka när gurun är tillbaka, och väljer att slänga det jag inte kan påverka över axeln så länge. Fokus, som sagt.

Jag har ett bra benmärgsvärde (2% blaster, "alla" har 0-4%), men ett lite sämre MRD (3%) vilket eventuellt innebär att jag behöver ytterligare en kur om en månad. För att vara säker på att benmärgstransplantationen blir lyckosam om ytterligare en månad. Fem matchande märgar hade hittats, delvis i Sverige via Tobiasregistret, denna underbara uppfinning. Av dem passade två väldigt bra, och man har nu kommit fram till att en tysk givare vore den ultimata. Sprechen sie Deutsch?

18 kommentarer:

Louise sa...

Tjohoo, YES!! Så jäkla glad att dina värden börjar se bra ut och att lung/lever biopsin verkar likaså - dvs. bra! Mina tummar började nästan domna bort av att "hålla" dem så länge.

Jag som hade tänkt se dig innan vi försvinner på semester, men superglad att du får komma ifrån Ua ett tag. Min tajmning har varit allt annat än bra när det gäller att träffa dig och dina fina.

Jag ringer dig på väg hem idag.

Kramis, kramis tuffing.

Anonym sa...

Åh, jag är med dig i din nedräkning till frisläppet! Himla härligt att höra om som det verkar bra resultat av levern och lungorna!

Njut i fulla drag nu när du kommer ut. Skit att det strulat sig ytterligare med flytten som ni väntat på så länge! Det var då självaste ... Men underbart med ditt fokus i det läget.

Har haft skallebank i dag, nej, nej inget på g av övernattningen. Får så ibland bara + att de sätter upp byggställningar i huset mettemoet så det har bankats friskt men fönstret måste va öppet för annars står luften still.

Pussa på familjen den fina så hörs vi!

Bamsekram fra' Eva

Ting sa...

Jag håller tummarna!

Huskatt sa...

Mycket värden hit och dit som jag inte fattar ett smak av, men jag läser ändå:)
Önskar dig trevlig permis!

Singelmamman sa...

Skönt att höra. Trevlig helg och allt sånt.

Anonym sa...

VARMT välkommen till Grissle i dubbel bemärkelse! /a

Mångmamma sa...

Jawohl, meine Frau.
Liiite tyska kan jag allt.
Mest glädjer det mig att det verkar arta sig till en hyggligt bra sommar för er i alla fall!
Kram och NJUT!

anna asp sa...

Härligt att höra att värdena vänder, och ropar inte hej än men hejja dig!!!

Badrumsrenoveringar går sällan smärtfritt till....brukar oftast betyda vattenläckor, eller som i vårat fall en balja med vatten som tippade genom det uppgrävda badrumsgolvet som skulle gjutas, och ner i datafirmans serverrum. 30 liter vatten är mkt vatten i ett serverrum. :)

puss aspen

Anonym sa...

Du bist ein starke kämpfer. Sehr stark. Sehr gut. Jawohl, aber ich liebe nicht alkohol.

Chrissan sa...

Du känns fruktansvärt fokuserad.
Stark.
Lycka till med allt!

Anonym sa...

Halloj vännen! Skönt att ha dig ute igen!! Vi (J&jag) kom ut i kväll, med både motorsåg och toalettlock införskaffat på vägen ut ;-). I morgon bitti blir det läktarplats för sista dagen tennisskola för lillgubben.
Ge oss ett litet tecken när du vill ha sällskap så kommer vi rusande!
Kram från blivande motorsågerskan i 45:an.

Peter Barlach sa...

Jag klickade såklart på bilden. Fint!

Anonym sa...

Lovely!
Ha det så underbart i grissle. Pussas och kramas massor i friska havsvindar.
Flytt frpn hell... perfekta drömlägeheter lätt som en plätt finns bara i tidningar, i know :).Men oj vad bra det brukar bli när allt är över!
Fick just veta att JEBs moster har hittat ny man som har hells angelsjacka - behöver ni hjälp?
Tänkt om vi vetat det när Everöds el ville ha 10 000 kontant för att lämnna tillbaka husnycklarna!
Hade passat bra att nya släktingen hade tagit en tur ner till skåneregionen då ( moster kan inte bromsa ännu så hon får nog stanna i värmland ett tag till innan hon blir användbar).
Tusen kramar
c

Pia sa...

Skönt att det går åt det positiva hållet med alla värden.. tänker på dig!

Tobiasregistret, dit har jag lämnat mitt blod för många år sedan.. Det känns bra!

Anonym sa...

Så glad jag blir av att höra att det pekar åt rätt håll. Länge att vara utan sina barn, livet är grymt.

Imorgon ska vi kika på ett hus nere på Björkö.

kram
emelie

My sa...

Du e hjärtligt välkommen i klubben "Flytt- och nyalägenhtesdjävulens extradrabbade vänner"

Lisa sa...

finaste! jag hann inte heller till uppsala innan du lämnade stan. men åh vad härligt att värdena är bättre.
Ingen bebbe här än. visste att ultraljudsbarnmorskansprognos inte skulle stämma. tror mer på 12e juli eller strax efter som stämmer mer på min cykel om jag själv räknar ut när 40veckor gått.
hursomhaver hoppas jag att jag inte förlorar min plats på BBsthlm bara för att barnmorskansmätningar tycker stort huvud och långa ben betyder längre gången bäbis. A och jag är ju långa och har stora huvuden så det borde hon rimligtvis ha också.
är forft förvånansvärt pigg. fikade med kompis Cissi igår och hon höll på att skratta sig fördärvad att jag inte flåsade och var stor som ett hus utan var som vanligt fast med medicinboll på magen.
kul att kunna roa med sin blotta uppenbarelse.
A är nu ledig också. inget strandväder förstås men skönt att mysa hemma och pyssla med uppackning och så.
vet inte om jag vågar åka till grissly om nu det hela skulle sätta igång på bussen eller så men vi hörs på telefon. pusskraam till dig och hela familjen.

Godiva sa...

Åhhh... fanken så bra... teknik, framtid!

Och till det en tro på att hållna tummar fungerar.

Klart de gör.