måndag 25 maj 2009

Självdistans?


Måste erkänna att jag skäms en smula.
Eller ganska mycket.
Är blossade röd om kinderna.
Efter att ha skummat alla fina kommentarer till den senaste tidens inlägg.

Kan man vara mer dramatisk och egotrippad än jag?

Det jag minns att jag avskydde mest med den här lömska sjukdomen var just att jag samtidigt som jag vann mitt livs fight också förlorade en annan tävling.

"Och på sista plats i VM i självdistans har vi Jos...."
Jippie, liksom.

Så jag tar tillvara konfirmationskunskaperna från Svenska kyrkan och säger TACK, HJÄLP och FÖRLÅT. För det kommer säkerligen flera terapitexter framöver. Som i skrivande stund är mina sanningar. Men som i efterhand ofta kommer göra mig en kräftröd. Och det är ju passande när man har cancer. Moahahaha.

9 kommentarer:

lisa sa...

äsch. jag tycker inte du saknar självdistans. det är väl nu om någonsin du ska tänka extra på dig själv så du klarar dig igenom och sen kan finnas där för alla vi som älskar dig?

oj vad varmt dte är idag. 20grader i skuggan reda n7:30. Vi är hundvakt åt lilla Frasse the dog som är krulligare än någonsin.mamma o O. är på minigolftripp nämligen.
A var snäll och tog morgonrundan så jag slapp. Jag ska hem och hämta vovven på lunchen men jobbar på kontoret nu på förmiddagen. massvis att göra på jobbet. gårdagen var jag så seg och trött så det blev nästan inget gjort.har faktiskt bara 12dagar kvar till semester o det faktum att jag inte kommer tillbaka på ett år! hur förbereder man en sådan sak? särskilt när företaget är för snålt för att ta in en vikarie? knepigt.
Ikväll föräldrakurs på danderyd igen. näår jag skriver det här sparkar lillan hårdare än bruce lee. boff boff boff aj aj aj.
mycket fix med nya lägenhet, kollar upp golvslipare, målare och snickare. säg till om ni behöver tips till ert nya plejs. tror jag hittat några bra.
vi hörs snart.
puss kram
Lisa

Tjockalocka sa...

Vännen! Du ska definitivt inte gå runt och känna att du brister i självdistans! My god, du får vara hur icke-distanserad du vill just nu - självdistansen kan komma långt långt senare. Det handlar ju om dig, här och nu, och vi finns här för att lyssna och prata. Jag tycker du är stencool. Och snygg! Och att bjucka på ett glas fantastiskt malagávin en söndagskväll tycker jag är höjden av härlighet och distans!

Tänker på dig nu när syrenerna blommar, och hoppas att fas 2 är snällare mot dig än ettan.

Här händer det bara en massa trams - gubbar som pinkar revir och indier som inte kan bestämma sig och jag som flygnojjar och min mor som kastar på lurar och gråter. Som vanligt m a o. :-)

KRAM KRAM KRAM!
Jennie

Jenni sa...

Jos, du får vara egotrippad och dramatisk, det är helt ok. Men jag tycker inte att du är det, utan snarare bryr dig om andra så väldans mycket. Och angående dramatiken, du skriver ju bara så du känner och mår Tycker du ska tänka mer på dig själv än vad du faktiskt gör. Vi andra här ute klarar oss bra.

Ta hand om dig!
P&K

@ Lisa, tror minsan att vi går på samma föräldrakurs, ska dit ikväll jag med nämligen :)

Anonym sa...

Stoooooopp och belägg! Ta genast tillbaka ovanstående inlägg, ögonaböj! Varför tror du vi hänger här på bloggen? För att vi tröttnat på Facebook (ja, förvisso), Twitter-smitter och alla andra forum! Duh, jag vill följa dig i detta, ingen pardon och daltande utan hur det går! Så det du orkar och vill, ut med det bara. Let it out, ba' baby.

På plats i Götet. Varit på presskonferens och snart möte med arrangörerna. Kul, kul!

Imorrn möte med organisationerna. En av dem mailade och beklagade att hon inte kunde komma på mötet "jag är inte där som du märker i dag". Nä, nä, det gör inget, det är imorrn. :)..

På mitt gamla jobb vid Järntorget nu.

Krrramalama till dig och alla andra här på bloggen!

Eve-Piiv-Steve
En person mailade och beklagade

Anonym sa...

Äh, lägg av!
Egotrippad och dramatisk - det är nånting heeelt annat!
/Freja

Isabel sa...

Skrattde så jag nästan tappade andan!!!

"Och på sista plats i VM i självdistans har vi Jos...."

Underbart!!!

Jag kan inte annat än att hålla med Linda. Du skriver så otroligt gripande, på alla tänk bara sätt. Då du inte får mig att fälla en tår för att jag känner så med dig och din underbara familj så gapskrattar jag helt hejdlöst för att du verkligen besitter ett så fantastiskt sätt att uttrycka dig på! WOW!!!

Give it up for Jos,
sistaplats innnehavaren i VM i självdistans!!!

Keep it up girl!
Fortsätt att skriva som du gör! Vaddå självdistans, vad ska det vara bra för? Det här förgyller våra liv, du ger oss så mycket styrka, du anar inte!

Vi ses på torsdag!
Tar med mig "hemmagjorda" kakor.
Kram
Isabel

Jos sa...

@snyggis
man blir ego när allt handlar om en själv. fullservice med mat, prat, cyto ... the works. det är därför permisarna blir extra viktiga. landa med fötterna i myllan och ta hand om vardagen med trilskande barn som funderar över bajssjukdomen, utarbetade mannen som tar hand om allt och samtidigt oroas.
mys med frasse. minigolftripp? har det bytt ut golfbagen? märker ord. skojar.

Jos sa...

@alla
ni gör ju mig stark. och gråtmild med era fina ord. och bubblande glad. och ibland lite arg. :-)
en salig blandning känslor som alla bottnar i en oändlig tacksamhet för att ni är med på tåget. tillsammans är man mindre ensam.
puss på er, kända och okända!

Anonym sa...

Att allting handlar om dej är väl inte att sakna självdistans? Att skriva det du skrivit tyder väl snarare på motsatsen. Nu måste jag kolla självdistans 2, jävla kontrollfreak, måste läsa i rätt ordning sörru.