onsdag 27 maj 2009

Smolk i bägaren

Först:
Tack för alla glada tillrop per kommentarer, mail, SMS, telefon och inte minst besök. Vilka blodgivarvänner jag har! Och benmärgsdonatorer. Ni är finast i världen. Det vet ni väl?

Nu:
Jag känner mig frisk, glad, pigg, kry och euforisk. Beror mest på min obotliga optimism, en gnutta sarkasm men också på att jag är speedad av cortison som gör att jag äter som en fölunge på grönbete efter alla supereffektiva illamåendetabletter. Redo för VABA-cyton, oh yeah.

Men, tyvärr är jag inte så frisk som jag hopphopphoppades. Gladaste daladoktorn och kloksnällaste sköterskan rondade just och berättade att benmärgsprovet inte var så bra som det borde. Vid första anblicken. Det analyseras vidare, men den kompletta remission jag satsat på tycks inte besannas. Ännu.

Jag ger mig aldrig!, som ni vet. Så vi kör på med fler cellgiftskurer så att den efterlängtade benmärgstransplantationen kan bli av. För det måste den. Men då behöver jag också vara helt fri från den här helvetesjävlaskitsjukdomen en gång för alla.

Så, nu skrev jag det. Igen. Befriande terapi det är. Ni hänger väl med på resan mot det okända? Spoooky ...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hang in there kompis. Jäkla sjukdom, vad envis den är - bra att du också är det!!

Förhoppningsvis kommer något litet på posten idag, om inte är det på fel avdelning - såg att du bytt sedan sist...

Har haft fullt upp med pusslande, då både jag och R varit ute och rest i jobbet. Hur gör ni alla med fler än ett barn?

Idag andas vi ut, och imorgon bär det iväg till London på bröllop (H.Buss). Första gången som vi båda åker iväg från S! Trodde folk skämtade när de sa att ett par år hann gå innan de åkte iväg sjävla någonstans... och nu småler man lite så där skämmigt. Ja det är i alla fall på tiden!

Åter på söndag. Så nästa vecka hoppas jag kunna få till en liten play eller dinner date med din killtrio :-)

Kramis, Louise

Anonym sa...

Hej vännen!
Fasiken vad svårt det är att förstå att du är sjuk! Du ser inte sjuk ut, ok förutom att man förstår att du får någon slags behandling som gör att du tappar håret. Och ok då förstår man även att det är en allvarlig behandling. Men ganska snabbt tänker man inte på detta längre. Jag menar nu när vi träffades i helgen så känns allt som vanligt väldigt snabbt. Mycket såklart för att du är den mest positva person som finns och istället för att prata "egna prooblem" försöker du lösa andras. Du är helt fantastiskt! Och det var så kul och mysigt att träffa dig på landet. Ledsen att jag och Hugan var tvugna att avvika med så kort varsel, men så är det tyvärr när man lever med en liten rymmare. Hoppas, hoppas du snart får bra besked och hoppas, hoppas vi ses i Grisslehamn på midsommar. Stor kram Åsa

Jos sa...

Lojs!
Tack för svår kub - men rolig utmaning! -, goda Refreshers, yammy, fin bok; guud vad pappa och jag skrattade när vi streckläste! Och det behövde vi efter nedslående besked, för det är det, men jag är envisare än sjukan. Det tar bara lite längre tid än jag hoppats. Och tid har jag gott om.
2 år är väl ingenting ... vi har iofs varit iväg på korthelger för bröllopsfester, men ingen långresa bara vi sen T kom. Han är 4½ drygt. Superkul att ni åker. Ha så roligt och SOV! Vem tar hand om S?
Killtrion blir mkt glada för dates av alla e slag. Ni är ju dessutom en favvotjejduo, så det blir toppen. Kanske, kanske är jag hemma. Kram
@Åsa
tack för dina ord. jag känner mig ju frisk! dumma, lömska sjuka. men jag grejar det igen.
ingen fara med H. vi vet ju exakt hur det är, hade det så tidigare o nu när T blir ledsen över sjukan så får man hålla stenkoll igen. mkt känslor i liten kropp. han behövde verkligen gråta på badbergen. och vad urgullig H var mot bröderna då. mys!
vi hoppas på midsommar, så klart. och hörs o kanske ses innan dess.
kram

Anonym sa...

Yes, jag hänger med! Fight on there, cooling! Hoppas vi kan ses snart! Kommer gärna och hälsar på fre, lör el sön beroende på när det passar dig bäst.

Huuuugs,

Piiv

lisa sa...

skitsjukdom. jag ska jaga den och sparka den
jag förbjuder den att vinna några poäng.
basta!

puss

Anonym sa...

Uthålligast vinner :).
Känner nog ingen mer envis än du, så har inga tvivel.
Får jag träffa dig lite i helgen eller har du fullt schema?
Kram på dig skruttunge
Caroline

Isabel sa...

We are with you, at all times!

Anna Foller sa...

Kompis,

Nu har jag läst och läst och slutligen blir det verkligt. Först ilska, sedan förnekelse, det kan ju inte vara sant. Du är stark och envis, modig och ...rolig! Fortsätt med det. Du kommer spöa skiten ur envisa sjukdomen. Jag hoppas se dig snart i Grisslehamn.

Stora kramen,
Anna F

Anonym sa...

Hello!
Premiärskrivning för mig på kommentarsplatsen :-), men nu är det dags att skicka den där extra energin även på detta forumet. HÅÅÅLLL UUUTTT, min jobbarkompis brukar alltid säga att Gud prövar bara dem som tål att prövas....orättvist men kanske sant ibland. Du är kämpe nr 1, så detta tar du!

Stora energikramar kommer härmed från Kristineberg
Puss & God Natt!