onsdag 27 maj 2009

En ovanlig dag

En promenad med pappa i parken, innan han åkte vidare till mina fina i Stockholm för att stötta och hjälpa ett par dagar.

Ett BMT-infomöte med syster klok. Kände att jag måste se framåt, mot målet, trots dagens nedslående BM-besked.

En hemlagad, krämig vaniljglass (500 kCal) av min egen matmor Rocka Rola.

Sådant gör att allt känns ganska okej. Men visst är jag besviken på kroppen.

Återkomst för rumskompisen Elin. Cytopumparna går varma här. Och jag är för rävig och tankspridd (eller -fylld) för att babbla.

Besök av barndomsvännen C som jag inte träffat sen det sorgligaste sorgliga i hennes liv. Men vi plockar som vanligt upp bollen där den sist landade. Det är fördelen med vänner från bebistiden.
Samtal med bästisen K. Och med Mannen, Myten, Mumriken. Glad i hågen efter att ha varit på jobbet för första gången på en månad, när han skött allt hemifrån så länge. Då kom jag med nedslående besked, så svåra att ge.

Å så kom mamma och vågade säga "fan". Det var befriande.

Sen fick de gå för jag var sussakuddentrött redan före åtta. Inget gråtigt Greys den här veckan heller. Hur går det för Izzie, någon?

Nu har jag vaknat, bäddat med massor av täcken och ska försöka sova igen, full av tankar.

Vad gör ni?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Höll du i dig ordentligt i blåsten? Gaaah, va det viner! Härligt att du fick komma ut ändå. Å krämig vaniljglass, yummie! När jag kommer ska du få Temptations for cookies, Carte D'Ors ack så goda glass. Garanterat inte för beachare 2009. Därför ska jag äta den varje dag!

Nu till Greys' så alla som kommer kolla reprisen, håll för ögonen: Dax för bröllopet i dag, Meredith och Derek. Samtidigt som planeringen fortskred, det var två timmar kvar till vigseln med all pompa och ståt som Izzie förberett och hela ER var i upplösningstillstånd efter en stor olycka så såg Izzie Denny igen. Hon förstod vad det innebar. Läkarkompisarna bestämde sig för att försöka lokalisera vart det hela satt i hennes kropp genom att vänta in tills Denny visade sig för Izzie igen. Dvs se hon hennes "illusioner om Denny" kan ge svar om hennes tillstånd. De hitta det. Och det var väl inte så väldans positivt. Derek satt med och tittade på monitorn så vad som beslutades var att bröllopet istället skulle bli Alex och Izzies. Oh, so beautiful oh so American :). Oh, I'm such a nerd...

Det slutade med att Alex satt på hennes sjukhussäng och pussade henne på pannan och sa att hon var sååå vacker.

Barcelona vann Champions League. Sikka mål, sikken ös på planen! Nästan som Hammarby.. Öh?

Natti på dig! Tänker inte ens skämmas för min utläggning om Greys'! Onsdagar, yeah!

Eve

Isabel sa...

å nej, missade Grey´s med dig!!! Ingen aning hur det gått med Izzy, som bekant har jag inte haft TV sedan januari, skit också, jag älskar att glo på TV! Känns som ett mindre problem i dessa dagar;)

Imorgon kommer jag med "hembakat"
Ska bli kul att se dig vännen!!!

Anonym sa...

Samlar mig för läggning! Hör av dig hur och när än du vill prata eller ses. Jag/vi kommer förbi när så önskas! Kram Kristina

Anonym sa...

Ja du, onsdagar med grey's... Jag i soffan snyftandes och killarna i källarn skrikandes. Hrm, vardagsrummet är MITT på onsdagskvällar - trots det hittade jag killarna med chips i min soffa närmare 9. Nähe, då det är bara ner i källare bums! Grey's före CL, pearls before swine :).
Har vantarna på en liten röd sportbil som gärna slirar till Ua. Ikväll kanske?
Kram C

Anonym sa...

Hej!
Sitter hemma med en dizzy Kristoffer och sovande Cesar. Det blev inte Grey's för mig heller, somnade redan vid 21 igår, lite trött. Kram Briza!

Sari sa...

Hej Vännen!
Det var så mysigt att ses sist!
Ja du Greys verkar ju beröra många, mig inklusive så jag kan bara hålla med ovana skrivare...näsdukar och B&J blev det i soffan medan maken hotade med att gå in till grannen för att titta på fotbollen. Kunde inte alls förstå hur Greys kunde vara viktigt, dah!

Jag måste hålle med din moder, FAAAN - så var det sagt.

Annars är det fullt ös som vanligt, jag börjar kunna tågtidtabellen för östra sverige dock, det blir lite flängande fram och tillbaka.

Ikväll blir det lite jobb i soffan och kanske en date med min kompis Ben igen, vad det är gott med glass...

Förresten, har ätit mina första svenska jordgubbar idag, goda var de!

Vi hörs! KRAM KRAM

My sa...

Rapport från vardagen i Vasastan:
Vaknade 06.15 av att osannolikt förvirrad morgonpigg kamrat gärna ville kommunicera lite när hon satt på pendeln och hade tråkigt. T tittade upp och undrade om det brann eller nåt. Vem annars ringer mitt i natten? :)
Vidare väcka en stycke Gullefjunälsklingsbumbjörn å så frukost å dagis. T ledig idag och jag kör mjukstart så jag var lite hemma idag! :) Iväg till Vårdcentralen och hysteriskt rolig doktor. Födelsemärkeborttagning frfån T´s rygg å mitt ben. T fick sprutor å skars i, själv fick jag kylspray och så skrapade han bort den lilla fläcken. T drabbades av Manligt Lidande. Givetvis. Besök på Lindex å inhandling av 1 par shorts i stl 38 å två klänningar stl M. Har fortfarande inte vant mig..... :)
Å sen kommer det: Hem och bakade 75 muffinsar! Med hallon och choklad. Undrar så smått om jg fått bråck i huvvet eller nåt; e nästan överhuslig! :)
Sen var det vårens stora begivenhet: Musikal på dagis! Linus har övat som en galning på Sjörövar Fabbe. Alla föräldrar, morföräldrar, farföräldrar, syskon å nägra till bänkade. In träder grupp efter grupp med barn så söta att tårarna bara flödar på oss alla. Sen kommer två sjörövare in. Väntan. Vart e den tredje? Väntan. Bekant röst ute i korridoren: "Nej! Jag vill inte". Så träder den tredje shörövaren in. Med tröjan uppdragen över huvudet. Dom andra två drar efter andan och gör sig klara för sång. Tröjan åker ner. Tredje sjörövaren flyr i full panik ut för att inte återkomma mer under musikalen. Han flydde ner på gården med en fröken och fixade fikan istället! :) Nu är han helt tillfreds med sitt beslut att inte uppträda. Har glatt meddelat att det var ju tur att fröken fick hjälp på gården så att vi kunde äta mammas kakor! (Hade dessutom bakat 2 sorter till, 70 av vardera).
Kryakrya min vän! Kan lämna blod igen i oktober. Innan des vill dom inte ha mig! :( Men då jädrar skare tömmas!
Pussåkram från mig, T och f.d Sjörövar Fabbe in spe.

Jos sa...

@Eve
TAck för uppdaeringen, du underbara återberättare. Ingen tog väl illa vid sig? Y enhorabuena Barca, vaya feliz!
@Isa
Yammy hembakt & mysigt besök. Hur avlöpte kvällen? Rapport erfordras, men kanske inte här, eller? :-)
@Kixi
vi åker till landet i helgen, och ni?
@C
helt rätt, en endaste tvsoffakväll i veckan borde du vara berättigad till, de har ju egen nere dessutom. tack för kloka ord idag, behövde dig & dem. å du, sportbilen var finfin, du körde väl försisktigt hem? den såg ilskans snabb ut. kram

Jos sa...

@Briza
förstår att du är trött, gumman. och killarna emd, vad de verkar. kram
@Sari
som sagt; en tvsoffakväll/v måste man väl få? men jag förstår om J blir avis på dom där Ben & Jerry som du älskar så högt ...
@My
du e inte klok Madicken. fyra omgångar muffins? och minikläder? jag vet ju historien, men jag tror att folk vill veta allt im din smärtsamma metod snart.:-) heja sjörövarfikalinus, helt rätt fokus! krams