onsdag 27 maj 2009

Akut blodbrist


Det är pay back time, och jag har inga reserver att ta av.
Så alla fina sötnosar som ideligen erbjuder er att ställa upp i stort och smått:

Lämna blod, om ni kan!

Sjukhuspersonalen var kvar efter arbetstid ikväll för att fylla depåerna på Blodcentralen. Men det räcker inte. Operationer ställs in i väntan på låneblod. Som inte kommer, eftersom alla sjukhus har sinande reserver.

En utarbetad syrra vädjar till mig att starta ett bloggupprop i arla morgonstund så jag lånar Bc:s slogan: Ge blod, ge liv!

4 kommentarer:

aspen sa...

Borde verkligen lämna blod speciellt när jag har AB. Men jag får ju inte lämna i dagsläget när man bär på bebis och dessutom har taskiga blodvärden, så fort ungen är ur ska jag skynda iväg.

lisa sa...

jag lovar å det heligaste att så snart jag kan efter förlossning alt. amning så kommer jag bli blodgivare.
pusskram

Jos sa...

alla landets blodcentraler tackar er å det varmaste. det behövs 500 blodgivare per sjukhus och månad. så det är alltid blodbrist, men aldrig så akut som nu.

puss!

Anonym sa...

Bra idé! Tar tag i det på studs!

Eve eller Evert Taube. Vilket som. Och även utan cyto kan man bli lite svengelsk för det är oh so cool :)

På väg hem från Gbg, så hann aldrig fånga upp la doctora K. Vinet känns lite i dag. Huuuu, fy bubblan.