fredag 22 maj 2009

Ytligheter

"Du ser ut som tändstickspojken!"

Det var snällt sagt. Jag har något slags bebisfjun på huvudet som jag bara vill bli av med. Väntade med att riva av det tills barnen kom. De måste få vara med i processen. Pedagogiskt tänk som jag hoppas funkar. De accepterar hittills att mamma blir en yngre version av Skalle-Pär.

"För det växer ju ut sen. Det måste det göra.", säger lillebror lite lätt oroad.
"Klart det gör, det blir kanske svart och krulligt. Vad häftigt!", lugnar storebror.

Vi började med nagelsax. Det var inte behagligt.
Fortsatte med mormors gamla frisörsaxar. Det gick bättre.
Även skärgårdsfåglarna har fått material till sina bon.
Två havsörnar cirklade över viken när fjunet klipptes. Majestätiskt.

Sen piffade jag. För första gången på en månad. Mannen blev förvånad. Jag ser det som ett friskhetstecken att jag bryr mig om ytligheter. Har aldrig varit mycket för smink. Men nu får man jobba med det man har. Så att säga.

Och ja, man tappar allt hår. Generande hårväxt är inte längre ett problem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, ytligheter och piff. Kan va nog så trevligt ibland! Så istället för saltlakrits kanske det blir blingblingglitter framledes :).

En sväng i Bälinge i kväll. Majsigt. Regn, regn, men åkte landsvägen genom Ulva kvarn. Det var fint med regnet. Försökte hålla mig vaken sen på motorvägen, gick så där. Och mr Driver var så tyst av kör-fokus så blev ju inte mkt piggare där. Och desto mindre piffig ju fler mil vi avverkade. Börja med att sitta lite snyggt och titta ut genom fönstret, tänkte så det inte syntes att jag somna. Är ju trist å köra själv på kvällen om den andra sover... Men sen, nånstans vid Sthlmstunnlarna sov jag väl som en stock. Med huvet som föll fram och tebax när bilen rullade på. Moahaha.

Snart kategoriseras jag nog som en stalker här, på bloggen. Men det är ju coolt. Har aldrig stalkat nån förr.

Hm... ne, ska nog inte börja heller :O)

Sleep tight sweetie!

Eve

Anonym sa...

Förvisso helt banalt - men just denna "piff-insats" är inte fel. Kände mig fet, ful och äcklig. Skulle träffa just det gänget där man vill vara fräsch, tränad och piffad! Min kompis sa, Tina, jag känner ingen annan som med lite läppglans, plattång, och mascara kan förändra sig till The mega PIFFAD. Sagt och gjort! Kvällen kändes som en succée... och jag, larvigt nog, gled på det i veckor. Jag minns förra gången, då du blev av med håret, det som kom ut var ju nästan som svart och krulligt. Du fick en rejäl, fantastisk kalufs!
Och för din man, som såg det! Wow.

Massa energi, long lasting lipgloss och en rejäl wondermascara till DIG! Hälsar Fru Frey från Götet.

Jos sa...

nu är tånaglarna glatt röda. man har inte roligare än man gör sig. tjolahoppsansa.