fredag 15 maj 2009

Vägval

Igår förlorade jag riktningen.
Var snubblande nära att göra fel vägval.
Men min älskade man hjälpte mig per telefon att styra rätt igen.

Jag är tillbaka. Lycklig att vara vid liv.

Idag återförenades min familj. Bara en kort stund. Efter två veckor. Hjärtat nästan brast.
Sedan fick de klippa mitt hår. Bland blommorna i parken.
Jag blev så fin. Alla fyra har nu samma frisyr.

Nu är jag ensam igen. Kämpar igen. Mot sånt ni inte vill veta.
Men jag ger aldrig upp. För jag vet att räddningen är nära.
De bor hos mormor och jag ska aldrig lämna dem igen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Känns skönt att veta att man har med världens starkaste tjej (ja, och det är INTE Pippi...) att göra, annars hade man varit lite orolig just nu!! Vill att du ska veta att vi tänker jättemycket på dig mest hela tiden och även om jag tidigare inte skrivit några inlägg, så går jag in och checkar bloggen flera gånger om dagen. Se nu till att ta en rond i taget och sedan knocka denna skitsjukdom en gång för alla!
Massor av kramar från Irja & killarna

Tjockalocka sa...

Vad skönt att ni fick vara tillsammans igen! Jag kollar också din status flera gånger om dan och blir en smula orolig om du inte bloggat! ;-) Men jag förstår att det är mycket jag inte vet.

Idag är det fredag och jag har börjat packa ett litet 'pick-me-up'-kit till dig som jag hoppas ska anlända till dig på måndag.

Tänker på dig. Stor stor kram, Jennie

Jos sa...

Irja, jag saknar dig så mycket att jag checkar ut i början av nästa vecka. Är man otiverad går det snabbt att bli frisk. Ska iofs in för nästa rond ganska snabbt - in i matchen bara!, men några dagar i frihet blir det. Blir starkast på landet, så vi finns där, men nån sväng hem måste jag nog ta. En fiiika?
kram

Jennie, vad gullig du är! Jag blir sååå nyfiken och länhtar till måndag.
Det var riktigt svart ett tag, men nu är jag tillbaka och blir starkare för varje dag. Är du med på en fiiika? Jag vet inte riktigt när, men hör av mig när jag poppar förbi Gärdet. kram

Anonym sa...

HURRA, fiiiiiiiiika!!! Min favoritsyssla med min favorittjej, kan inte bli bättre!!! Hör av dig när det passar!
Stora kramar
Irja

Jos sa...

@irja
Underbart. Jag hör av mig. krama killarna!