onsdag 13 maj 2009

Huliganer


Det skriks obegripligheter utanför mitt nästan ljudisolerade fönster (som inte får öppnas).

De låter arga, huliganerna på Studan, och vem skulle inte vara det som stor och stark, stärkt av öl och anabola, men utan kontroll då de är isolerade på gästläktaren. I skuggan. Utan kontroll. Flankerade av sina egna barnvakter som hyrts in utöver de ordinarie som hemmalaget har.

Det är inte lätt av vara med i Black Army.
Jag förstår deras frustration.

Har tvingat i mig allt som serverats idag, inkl 2 proteindrinkar à 500 kCal vardera. Jag har spillt hårtussar, blod, svett och många tårar i maten, hulkat och haft kväljningar men svalt gång på gång. Jag ska erkänna att jag - när det varit som jävligast - tänkt tanken att inte äta upp hela den halva portionen. Spotta lite i toan. Men det vore fusk och skadar ju självklart bara mig själv.

Varje måltid har tagit mig flera timmar eftersom jag haft avbrott för svåra frossbrytningar som leder tll akutlarm och högröstad, mäkbart bekymrad insatsstyrka som rycker ut på 2 röda. Jobbiga undersökningar och eviga behandlingar erfordras. Jag har en ofattbar tur som får vara här igen. När situationen är som den är.

Men jag vann. Jag tänker fan inte acceptera nåt matdropp. Kampen mot sjukan har blivit verklig i kampen mot äckelpåsarna. Det vore att ge upp. Och det gör jag som bekant aldrig.

Jag kommer kvala in i Black Army. För med alla proteindrinkar kommer jag bli en broiler som rullar ut härifrån. Arg. Men som en vinnare.

Heja Sirius!

7 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Hej vännen! Läser som vanligt dina betraktelser om matkamp och hälsosam ilska med stor behållning. Du har så mycket styrka därinne!

Härutanför har Erikdagisgatan och parken exploderat i en kaskad av marsipanfärgade trädkronor - jättevackert! Nu är nog våren här ändå, trots kyliga sidvindar.

Jag kom som du vet hem från Indien i lördags och ska nu jobba stenhårt med den sista planeringen inför den stora delegationen om 2,5 veckor då jag alltså åker ner igen. Tur att maj ändå bjuder på en hel del ledigheter.

Vi tänker på er och senast idag kommenterade K en skåning på TV som "pratar preciiiis som pappa Nik" (nota bene: uppenbarligen inte som jag då alltså??!).

Idag verkar du ha gjort ett dagsverke avseende näringsintaget - bra jobbat där! Är allt lika smaklöst och bläisch, eller finns det sånt du får i deg utan större problem (typ refreshers)?

Stor stor kram på dej från mej!
J.

Tjockalocka sa...

"får i DIG" skulle det va... inte DEG... :-)

olle sa...

Jag vågar knappt erkänna det och tror inte N vet om det men jag har varit med i Black Army ( när jag var typ 15 och bodde i K) Fick medlemstidningen tillsammans med några kompisar och det var väl precis från såna här bortamatcher de skrev sina reseskildringar. Det var en kort förvirrad del av min ungdom.

Ditt mod och kämpahumör gör nog att du kvalar in, men tänk då på att det kan gå att var med i Danmark flickors 02 fanclub istället. Från 25 förra gången till 38 (!) flickor idag.

Kram O

Anonym sa...

Hej Hjältinnan!

Vill bara återge vad filosofen Me klurade till här om kvällen efter att ha läst Bamse och lekt med någon superman-figur från McD...
"Mamma, vet du vad som är häftigast med superkrafter?" (frånvarande mamma mumlar "Näe...")
"Det är att de liksom inte syns, ingen vet att man har dom. Men sen, när man behöver dom, då bara finns dom där. Paow!
(mamman vaknar upp, på flera sätt)
Dagens sanning:
Du är en SUPERWOMAN med superkrafter som inte syns men som finns där då de behövs!
KraM5

Anonym sa...

Ja, hu, ja, tvivale! Sirius torska. Bajen torska. Hu, hu, tvi. Boka just biljett till den 23 maj Bajen-Halmstad. Födelsedagspresent till pappi från yst och mig. Får se hur det går. Han stödpeppar mig när det går dåligt, han har ju hejat sen 40-talet. När jag blir riktigt nipprig under matcher och är argarg när det går dåligt säger han lugnt, med en klapp på axeln: "Det här är Bajen", "Upp och ner", "Ta det lugnt". Hmrf!Jag är väl i det läget om 20 år.

F-n va bra kämpat med maten! Eloge, stående ovationer och en digital kram!

Ses i kväll! Med mina snarktendenser ska jag nog hålla mig från att sova där. Jo, jag vet, du säger öronproppar, jag säger bara vad andra sagt "shiiiit, älvdalens sågverk". Moahaha. Vi ser hur det blir men ses gör vi.

Piiv

My sa...

Ämmen Jos! Nu blir jag riktigt riktigt orolig för första gången! Tror bestämt att även hjärnan än anfrätt. BLACK ARMY?????? Du som e så klok å förståndig och bra på alla vis: BLACK ARMY??????? Hur tänkte du nu?
Eftersom du uppenbart inte kan reda dig själv så kommer jag omgående att anmäla dig till Blue Saints istället. Lika fina killar å tjejer med god vana av tillverkning av brandbombver, spikklubbor och annar matnyttigt för gngslagsmål. Troligen också god tillgång till sprit, anabol å annat smått å gott. Dock en skillnad; DJURGÅRDEN!!!! Ska du nu slåss (vilket ibland inte är en helt dum idé) så ska du väl ändå aslåss för det rätta: DJURGÅRDEN!

Puss påre gumman å lycka till med näringsdrinkarna! Om dom kommer med tetravarianten som är saftbaserad så säg bestämt NEJ! Dom är ännu värre än dom mjölkbaserade! Lita på en som vet efter flera veckors surplande av eländena.......

Jos sa...

@Tl
nu får jag önskemat så matintaget är lättare. det krävdes en nära döden upplevelse för att få köket att vakna.
@olle
jag är chockad, käre svärmorsdröm. men nu vet fruN ... och ja, sign me in for Danmarks flickor
@M5
kloker Me. mina superkrafter syns som norrsken på himlen ibland. annars i avsaknad av superkraftsmusklerna & dito kondis. varför flyr de alltid först? nu ska jag träna tillbaka dem!
@Piiv
tack för att ni kom. igen. fina ni. synd ni fick uppleva maniska vraket. har du ett stort hål i huvudet nu? jesus vad jag tjatade Livshistoria. ska inte upprepas. självdistans är en dygd.
@My
jag är från Uppis. jag tror jag bör gilla Sirius. men är osäker. Djurgårdarna skriker för mkt enl T. det stör vår godnattsageläsning. och ja, jag tar BARA de mjölkbaserade shejkerna.