onsdag 6 maj 2009

Kastrullfull

Just nu är jag tämligen lättövertygad. (Så ta tillfället i akt att påverka mig om det är något ni länge grunat på ... chansen lär inte komma tillbaka på ett tag.)

Är nere på noll i immunförsvar (vita blodkroppar), yr, men lugn och harmonisk, tycker jag själv iaf. Jag gillar läget. Eller ja, missförstå mig rätt. Hade ju hellre varit hemma hos min familj och slitit på i vardagslunken, men som läget nu är kan jag inte göra annat än att vara här och det är helt okej.

Flummar omkring lite utanför, eller kanske ovanför min kropp. Låter tankarna irra lite, lyssnar på min käre far och min fina vän Isa som båda sovit över och som nu pratar om benmärgstransplantationer, matlagning och apoteksmonopolets avskaffande, och kanske man skulle ta en balja lut? Skrattar lite åt dem, drömmer att jag är en isbjörn på en glaciär. Det blåser och svider i mina uttorkade ögon. Får smörj och kan blinka. Och är med i samtalet igen.

Ska vi ta och shoppa loss på ett apotek eller två, hörrni? Tror det är en lönande business. Bara lilla jag (-4,5 kg på 2 dgr) konsumerar exempelvis Malawis BNP i droger just nu.

Skål! Det svänger ju, katten.

Inga kommentarer: