fredag 29 maj 2009

Är det fest, eller?

Bild lånad av en favorit:
Madeleine Pyk, "Djurgården V"


Jodå, mina fina vänner, kloksystrar, gladläkare och min husgurudoktor sedan jag kom hit back in the day, de avlöser varandra. Fortfarande. Jag fattar inte hur ni orkar. Men stunderna med er stärker så mycket att hjärtat ibland värker. På rätt sätt.

Så fest ska det bli! För alla som vill vara med. (Törs jag säga så?)

Datum icke fastställt pga icke-planerandets kaos familjen fortfarande befinner sig i. Men då resan nått vägs ände, när än det blir, så är det dags för försenad inflyttnings- och 35 + 35 + 5-årskalas (3/4 av fam E fyller år sista veckan i augusti, varför sprida gracerna?). Å så skulle vi ju fira 5-årig bröllopsdag i juli i Grisslehamn där bröllopet stod, med er som har lust och minns, men exakt då går flyttlasset uppåt Gärdesgatan. Ni hör ju att det är fullspäckat schema även utan ALL ...

Men fira, det ska vi. Eller hur?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hello!


Klart det ska firas, allt kul som kommer bli framöver, och att få se lägenheten längtar jag massor till.....

Spännande att M&G hjälper till med renoveringen, perfekt...och med deras goda smak dessutom :-)!

Hälsa Grissle så mkt!! Är sugen på ut och spika lite till på vedtraven och såga lite i stockarna, hi hi! Men jag och J bestämde oss för att ha en riktig stockholmshelg, så det blir supermysigt ändå hoppas jag!! Annars hade jag ju velat ta mig an dina slangar i helgen som jag missade förra... nästa gång kanske jag kan få bistå med mina små kunskaper i slangteknik :-)??

Hälsa Grissle och killarna, PUSS!!

Anonym sa...

Ja, fest, jaaaa! Jippi, count me in when ever.

Åh, vad lövely det ska vara i Grisslehamn denna fina helg!

Fint i soffan också :). Chillar i dag med då det är någe bättre men krax ändå.

Hörs nästa vecka och ser vars vi ses!

Krrrramalama

Eve

Lisa sa...

firas ska det banne mig!
är tillbaka efter en underbar helg i köpenhamn hos Hanna o Flemming. Hanna rund om magen som jag. Vi har åkt båt, glassat på strandklubben Halvandet, bränt oss i solen (smörjde in ansikte och decolltage men inte armarna???!!! klantigt.
grillade i H o Fs fina trädgård under kulörta lyktor. Sådana vill jag ha i nya trädgården. endats 300bagis på clas ohlson sa Hanna. christiania i sakta lunk på söndagen. A är helt kär i Köpenhamn och vill flytta dit. "nästa gång vi ses är vi föräldrar" sa Flemming när vi skiljdes åt igår kväll. Hanna och jag ryste och fnittrade hysteriskt. så märklig tanke.

ledig idag, ska fixa lite grejer och ta det lugnt. kom hem seeent igår.
ikväll S/S blidösund med båda våra föräldrar och Nina Ramsby som sjunger visor så ofantligt vackert.
två veckor kvar till ledighet, sen kommer jag och hälsar på.
tänker på dig och saknar dig. Hoppas du haft en underbar grissly-helg. pusskram Lisa

aspen sa...

Klackarna i taket det ska slås och vin/skumpa även jag får dricka! Tooodeloo!!!!!

Kramar anna

Anonym sa...

Fest, fest, fest - det är klart! Fira är bra för hälsan har jag hört.

Försökt nå dig, men tror du kanske är på hemmaplan i Sthlm och myser med dina fina :-)

Idag är det oturligt nog (med tanke på vädret) sommarfest på dagis, och min mamma kom imorse från USA och ska hänga på - blir nog lika kul oavsett om jordgubbstårtan äts inne eller ute!

Back to work... Många korta dagar nu med studentmottagningar, dagisfester och en sak till... Vi hörs ;-)

Kram, Louise

jennifer sa...

Man har ju blivit lite sämre på att festa (hur många vinkartonger hade vi med i båten sa du?) men eftersom datum ej är fastställt hinner vi kanske träna upp oss lite....
Pierre är på Java One i SanFransisco men kommer hem i helgen. Då fick jag vara hemma med sötnosarna i en hel vecka!
kram J

Anonym sa...

Hej vännen!
Jag hänger med... Är du på tillfällig "semester" i Grisslehamn nu eller är du nedbäddad i sjukhussängen?? Hoppas såklart på det första! Och hoppas att ni har bättre väder än det som är utanför mitt jobbfönster vid Nybrokajen just nu! Imorgon ska vi ha dagisfest med picnic ute och barnen ska ha dans- och sånguppvisning. Hm, hoppas snart de skickar ut plan B på inomhus picnic istället. På lördag ska vi på bröllop till min kusin. Vigsel på Operan och sen båtfärd till Moderna Museet där festen ska vara. Hoppas även på väderomsvängning till dess. Och ni som flyttar på er bröllopsdag. Det låter i och för sig helt fantastiskt härligt! Vi firar 5-årig bröllopsdag i augusti. Då får vi öppna en "hemlig låda" där alla fick lägga en hälsning till oss på bröllopsdagen. Ska bli spännande att se vad folk hade för kommentarer då... Stor kram till världens bästa fighter / Åsa J