fredag 8 maj 2009

Note to self:



Do never ever eat things you don't like.

Written in English as it's MOST important to remember in life. All tha'ts important should be said in English, French or Spanish.

Varför?
Jo, jag har med svår vämjelse och med illamående som enda resultat tvingat i mig två måltider jag starkt ogillat bara för att jag ska visa mig så himla duktig, inte sjåpa och så vidare. "Klarar jag inte lite smaklös äckelmat mitt i detta blinda armod klarar jag ingenting."

Så in i h-e dumt. Så klart. Varken vuxna eller barn ska behöva tvingas i mat. Medicin är ett måste, men mat ska vara god. Punkt.

Här finns det dessutom önskemat. Eftersom vi som checkar in här oftast tappar matlust som gråstenar, så är personalen fenor på att fixa precis det man kan tänkas peta i sig. Extra grädde i allt. Jag vet ju det, men vill spara finmaten tills den verkligen behövs. Jag vet att den dagen kommer när jag inte kommer kunna få ner en enda bit. Då finns det näringsdropp. Inga bekymmer.

Och hör här:
Nu, medan jag skriver, har världens snällaste syrra bakat Kärleksmums åt mig bara för att hon såg att jag ätit dåligt. Fantastiskt! Jag sitter nu och spanar ut över den skira grönskan i Stadsparken med en gigantisk bit ugnsvarm kaka och en stor kopp nybryggt kaffe. Pratar med mina glada barn som är på väg till landet. Lyssnar lite på en politisk debatt på 24.an. Och kan bevisligen sitta vid datorn igen. Eureka, ögonen börjar fungera.

Livet leker, tycker ni inte?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kärleksmums, åååh så gott! Vad härligt att det fixas sånt. Vad skönt också att ögonen funkar.

Men du, doucement med att hålla dig från gött nu. Jag vet ju varför men samtidigt måste du få njuta, om än, lite även nu. Men vet att du är snäll mot dig.

Härifrån Norra Bantorget följs din blogg flitigt.

Ska ta med dig till Stadsmissionens uteserveringen senare, i Gamla stan, om du inte redan vart där. En ljuvlig innegård att äta lunch på.

I går gick jag förbi en tfn-kiosk i Farsta. En man kliver in. Tar tag i gylfen och ja, halar fram den. Hm. Han lättar på trycket samtidigt som han greppar luren.

Vad är det här för märklig vecka..! Och, ursäkta till kanske känsliga läsare av Jos-bloggen...

I övrigt så kör en mc-snubbe förbi i full kareta på Upplandsgatan. Hela huset dundrar, känns det som. Ba, hallå, jag försöker jobba liksom.

Håller på att byta webbhotell för projektets hemsida. Mkt pill är det. Domännamnet ligger hos en ägare, hotellhosten var vid första kontakten så däääär trevlig. Och sidan är superseg. Därav den stundande flytten.

Japp, sista arbetsrycket för fredan tror jag bestämt.

Ses i helgen!

Bisou på dig, snärtan. Du är bäst!
Piiv

Sari sa...

Fantastiskt omtänksamt av syrran... Sköt om dig vännen, vi hörs!

Vi har gjort i ordning vår balkong i helgen, den har vi nog inte överhuvudtaget besökt på två år (undantag för min födelsedagsfest)...

Det blev iallafall lavendel, pelargoner, svarta vinbär och en solros...+ soffa från blocket!

Tänker på dig mycket!
Kram

Jos sa...

@Piiv
Tusen miljoner tack för det härliga besöket igår. Du gjorde min dag. Hela dagen liksom. Puss!
@Sari
Åh, du får bli vår balkongkonsult sen. Vi kan ju hjälpa er att häma barnen i utbyte mot balkongtips. Vi kommer ju ha era telningar härligt nära ganska snart. Då får vi ses mer, på vår balkong!

Sari sa...

Hmmm, inget byte här inte, jag kan tipsa helt gratis...;)

Det är så härligt nu när det bara svämmar över av växter...Det svåra var dock att hitta krukor som passade. Tillslut handlade jag så många att nu har jag 3 över...de jag redan hade tomma på balkonen...J var lagom nöjd med detta...

Jag ser fram emot fikor på er balkong, vi kan ju smita upp efter dagis vi.
Alla i kören hälsar...vi har gått igenom hela musikalrepertoaren idag, är nästan hes efter all lalala...

Jag började dagen med ett Motala besök igen, start 0400, taxi, tåg och buss - jobba jobba, sen buss, tåg och tunnelbana igen...det är hektiskt just nu!!!

Kramar....

Jos sa...

@Sari
mon Dieu, uppe ter timmar före tuppen på återkommande basis?

tack för allt ni gör ikväll för min tre musketörer. hoppas vi kan hjälpa er med hämtningar o bjuda på balkongmiddagar senare.

kram!