lördag 16 maj 2009

Hårklyverier

Igår när jag fick krama min prinsar, efter 2 långa veckor, ja då fick de klippa mitt hår i Stadsparken, ja så att fåglarna kunde få håret att bygga bo med. När de klippt färdigt hade jag långa tofsar kvar. Foto kommer, eftersom pappan förevigade för kommande hemliga projekt.

"Vi har inte tid att klippa mer nu, vi måste ropa på småfåglarna. Fåååglarna, var är ni? Kom fraaam, ni måste skynda er att bygga bo innan fågelungarna kommer!"

Mormor fick rätta till det, så att alla fyra i familjen nu har samma frisyr. Ett litet tag till. Snart är jag Sinead.

"Tycker du att det där var en smart idé?", undrar min lillebror på väg över Ålands hav.
"Vad säger du när de vill klippa dig i framtiden, eller när de friserat den dyra äkthårsperuken?"

Så vi har idag förklarat att det här var en egångsföreteelse som bara kunde göras på mammas tapphår. Det nya får familjefrisören sköta.

Men jag kommer nog sova lätt när de nya lockarna vuxit ut. Och medan jag är skallig får peruken sova högt.

High hair.

4 kommentarer:

Anonym sa...

När ska du skriva en bok? Längtar :) sitter i stugan och tittar på björnen när han försöker ratta in ettan i datorn. Mitt villkor för att åka hit i helgen var nämligen att jag fick se kvällens spektakel. nu suckade han djupt. Och nu reser ham stegen mot stugtaket..... Fortsättning följer...

Jos sa...

heja björnen i skogen!
jag har just förlorat hjärtat till Norge. varför delades unionen 1905?
hoppas ni ser det jag ser!
kram

Anonym sa...

Låter som en vacker syn, ni i parken, mitt i solen och grönskan och mitt uppe i att klippa varann. Lövely också med energiboosten från dina musketörer!

Ta berättelsen i din takt, när du är redo. Vi väntar här eller där tills du vill berätta!

Knivstahäng i går. Mat, vin och lek. I'm in chock över Europas musiksmak, men men. Kul till nationaldan å allt.

Dejt i veckan, här där eller elsewhär?

Krrram, Piiv.

Jos sa...

@Piiv
ja, det var fint. och pedagogiskt. tycker jag. :-)
vaddå, gillar du inte sötnosen med felan?
dejtar gärna, men är elsewhere. landet serru! men du är så klart väldigt välkommen, om har tid & lust.
kram