fredag 8 maj 2009

Trappträning

Idag är det (planerat) strömavbrott på Ackis. Inga hissar funkar. Lite trixigt när man har kondis som en 95-åring och bor på våning fem. Då tar jag tillfället i akt att idka lite trappträning på väg ut. Man har inte roligare än man gör sig. Häpp!

För ut i parken ska jag. Det är målet varje dag, nu när jag fått special treatment av min husgud tillika överläkare och verksamhetschef. Jag är ju så erfaren att jag kan hantera frihet under ansvar. Det märks, eller hur?

5 kommentarer:

/L sa...

Här kommer en massa kramar från mig, Peter och Lilja. Vi beundrar din styrka och tapperhet.

/C (fd +1 trappa) sa...

Åh, jag blir så glad när jag läser detta. Du kämpar på. Härligt. Bra initiativ att idka trappträning och få komma ut i friska luften och njuta av våren. Jag tror du tänker helt rätt i att komma ut i parken varje (regnfri)dag.

Keep up the spirit!

PS Döper nu om mig på din blogg till /C, är det OK eller finns det en annan C? Det är ju inte du och jag som är fd grannar... DS

Jos sa...

Tack för kramarna. Styrkan och tapperheten får jag er.

Oki, C, du är en av tre. Men jag ska nog hålla isär er. :-)

kram

Anonym sa...

En av tre!
Ha.
Det duger ju inte.
Går tillbaka X år och blir därför Callie igen. Med hela BloggSverige.
Lite crazy, eller hur?!

Anonym sa...

Det var alltså C aka fd +1 trappa. Det gick bara inte att skriva det från BB'n. Weird!