söndag 21 mars 2010

Turist ja visst!


Det som var tänkt att bli säsongens sista pulkaåkning smälte bort. Så storebror och jag spankulerade ner till Sturegallerian där jag äntligen fått hjälp med ett enkelt recept, efter att andra mer närbelägna apoteksbutiker gått bet. För i dagens avmonopoliserade medicinmarknad är det inte helt lätt att få fatt i de av doktorn föreskrivna pillren.

- Vi har inte märket du söker, annan sort går inte på frikort och kostar tusentals kronor och vi kan inte beställa det du behöver. Jag kan inte se vilka som har medicinen, eftersom alla är fria företagare nu. Försök någon annanstans.

Och jag som i min enfald trodde att konkurrens skulle leda till bättre service. Så fel jag hade.

Fortsatte dagen som turister i Gamla stan. Lunchmöte med maken, lillebrorn och gladaste femifamiljen på Vapiano. Såväl pastor, caesarsallad och tiramisu, men framför allt den extremt barnvänliga miljön med egna basilikaplantor på borden rekommenderas varmt! Vilket vinnande koncept. För såna som vi. Förälskade par bör kanske välja sena middagssittningen ... eller använda restaurangen som effektivt preventivmedel.

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Ja för barnfamiljer tror jag också på Vapiano, för mig utan barn var det bara bökigt. Jag vill gå ut och äta och bli serverad, inte stå i kö för att beställa, bära maten själv osv. Men jag hade nog bara otur när jag var där.