lördag 6 mars 2010

Skitbra?


En helt och hållet förutsägbar svennebanandag i gnistrande vinterskrud är inte att förakta. Och den som klagar en gång till på vädret tvingas strafftitta på melodifestivaleländet. Hitta på nåt nytt.

Förmiddagspulka i soligaste långbacken med dagiskompisar och grannar. Knytkalas för fyra familjer med varm choklad, mjuk pepparkaka, blåbärssoppa, bullar. Alltigenom heltrevligt utan en enda konflikt. Men en och annan intressant diskussion. Kodak moments.

Gick motvilligt hem och välkomnades av mormor & G med älglasagne och en hel hall i hästtransporten. Som nu placerats, monterats, genererat icke-permanentande av provisoriska förvaringslösningar.

Perfekt dag, utom att mannen lämnade hemmet för jobbet redan kl 8 och inte väntas hem före midnatt. Att jag endast petat i mig lite ris och några salladsblad utöver medicinerna på hela dan. Samt att barnens kvällsbad förärades med årets största flytetyg, vilket orsakade jämmer från kräsmagad storebror, skam från den skyldige som ropat högt och länge men fått till svar att "du kan väl vänta en stund?" Där fick jag. Och dom.

Shit happens.
Om man säger.

Imorn blir det skrillor och korvgrillning på ÖIP med vännerna från andra sidan stan. Hoppas på bättre lycka med de kablarna.

(Bottennapp. Verkligen. Förlåt. Återgår genast till att inte outa lillebrors tarmbesvär mer. Försvarslösa pojkstackare ska inte exploateras av mödrars skitnödiga bajshumor.)

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Tummen upp för dig, för att du outar på ett sätt som åtminstone inte jag störs av. Och två hållna tummar för kommande provsvar. Trevlig och härlig söndag på dig!

Zäta sa...

Men det är ju så roligt.

Minns plötsligt när mina små var små och badade tillsammans och minsta lilla som väl var 1½ ropar till mig: -Fiskaj. Det äj fiskaj häj!