lördag 27 mars 2010

Legofeber


Halelujaträning.
Rätt in i kaklet.

Host.
Kräks.
Hela eftermiddagen.

Å så familjemiddag hos oss med svägerskan och hitresta svärföräldrarna på det. Tänk vad en fin flaska champagne kan göra!

Uppe före tuppen.
05:15 med lillebror.

Somnar om.
Men väcks av kisskaos kl 6:30.

Och låter barnen gå upp.
För att upptäcka farfars fantastiska minilego.

All energi går åt till att få ihop brandbil med vagn.
Samt vrålåket Creator 3 in 1.

- Men gör inte hela själv, mamma. Jag vill också bygga!, säger storebror.
- Jag bara hjälper till lite, få se nu ..., säger jag feberyrigt medan jag med glansiga ögon läser den 20-sidiga bruksanvisningen.

Så hel- och semiskåningarna får klara sig solo på slottet idag. Jag måste få ner legofebern för att slippa läggas in. Vid 38 går gränsen, och jag vill inte tillbaka.

Byggsatser är min nya drog.
Barnen kanske ska få prova nån' gång?

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Äh, säg att du måste få bygga själv, som ett led i tillfrisknandet, de små kan bygga en annan gång.

Aggie sa...

God bedring! (sender masse, masse med god karma din vei)

Zäta sa...

Ja visst är det roligt!