söndag 14 mars 2010

Snow dive


Storebor har alltid varit mer aktiv än sin poetiske lillebror. Färre ord, mer handlig.

- Så här dyker jag på simskolan! När jag blir rymdfarare ska jag göra så i universum. Men jag tycker Erik skulle testa det över publiken efter duschen på scenen. Då hade han vunnit, för han är faktiskt bäst. Det vet ju alla., hävdar storebror.
- Du menar stage dive? Jag gillade Bolibompanassims brorsa bättre., säger jag.
- Äh, han är för gammal. Sitter man vid ett piano så är det kört. Då smäller det inte! Det var därför vi somnade., förklarar storebror.
- Jag är ganska förvånad. Dom sa innan på teven att på lördag så smäller det. Men det gjorde det ju inte alls det. Vad är det för lur?, undrar lillebror.
- Men jag tyckte det var en del bomber och granater. Det är faktiskt en uppsalabekanting som producerar alltihop, alltså bestämmer., berättar jag.
- Nån' som är lika gammal som du? Jaha, då var det därför det inte smällde. Gamlingar gillar ju inte när det pangar och blixtrar., summerar sönerna.

Slutdiskuterat.
Man är passé.
Vid två plus trettitre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Morfar njuter av de kommentarer och utfästelser som kan avläsas"! Aktivera barnbarnens orationer, tack!

MORFAR!!!(Som njuter)

Singelmamman sa...

Och ändå är du rena ungdomen jämfört med mig. *suck* :-)

Anonym sa...

mycket intiresno, tack