måndag 29 mars 2010

Kvinnoideal


Hälsosamma ideal.

- Du saknar gamlamårrmårr, eller hur? Eftersom du har en staty av henne i fönstret. Jag har gjort en också, på skapandet på dagis. Så här såg hon ut. Men nu matar hon hästarna i himlen. Blir du glad nu?, undrar lillebror.

Om jag blir.
Gör en 500-kaloriers jordgubbsshake som jag surplar i mig på sångrepet (där jag mimar men övar text och bensparksbalett, oh lala!) för att bättra på formerna.

Gamlamårrmårr vägde betydligt mer än mina nu 45 kilon. En go', gla' och klok gumma från Götlaborg. Saknar henne, men minns och inspireras av hennes skratt. Tror hon kommer kika på musikal"konsääären" den 22 maj. Dit även du är vamt välkommen! Om inte annat så för plastikens skull.

3 kommentarer:

XXX sa...

Dina små hjältar skulle jag vilja ha tillgång till ibland när livet känns grått. Vilka pärlor!

Sus sa...

=) Alltså barn...
Jag gillar statyn på moder jord.
För jag är rätt lika.

Anonym sa...

Underbart - vilken gullunge!

Kram Caroline