torsdag 18 mars 2010

Fin medicin


Det är helt okej att vara förkyld.
När man har annat att jämföra med.

Det är speciellt acceptabelt när fina vänner från förr kommer över med lekfulla söner, en underbar vårbukett och en flaska Moët för att fira fina besked.

Medan fadern och lillebrorn kockar i köket, och räddar den lasagne jag inte vågat krydda i mitt smaklösa tillstånd, så skålar B, K och jag. Och se där! Trots tidigare knastrande svalg fungerar smaklökarna utmärkt. Men så är ju allt precis som det ska. Champagne bör vara torr, kall och gratis. Som Winston Churchill sa.

Idag laddar jag med sängvila och morfinhostmedicin inför mitt återtåg till jobbet. (Data)Spelgalan väntar. Kan bli nervkittlande prismässigt. Samt spännande ur svimningsperspektiv. Den som står på benen får se!

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Kall och torr champagne borde kunna fås på recept!

Anonym sa...

:)/K hälsar från fjällen!