måndag 11 januari 2010

Premiärer

Saker jag gjort idag, för första gången sedan den ödesdigra cancerbeskedsdagen 24 april, tillika lillebrors 3-årsdag som följdes av omedelbar isolering på sjukhus (och resten vet ni):

-Lämnat två kompislängtande, blöjfria barn utan makens support (lillebror var torr i våras men trotsar sedan den hemska 3-årsdagen min sjukdom - "bajssjukdomen" - med att vägra kalsong, tills nu!),
-chailattat på stamfiket med 3½ dagisföräldrar,
-dragit en repa i Fältöversten vid öppning (dvs folktomt och tämligen infektionssäkrat område),
-handlat på Sabis - oh lala, vilken matglädje!,
-ätit sushi, dock utan rå fisk, ergo låtsassushi?
-läst på om yrkesrelaterade tendenser,
-hämtat tidigt på dagis och på hemvägen bestigit berg,
-haft 3/4 fam H på spontanmiddag, hopp och lek,
-ringrostigt repat med kören, dock på lite avstånd från evenuella bacillprojektiler,
-delat en bröllopspresent med maken, en bas och en sopran.
(KRAV-märkt Bonterra anno 2000. Tack till medvetna, klimatsmarta vänner.)

Egentligen ska jag vara fortsatt försiktig med folksamlingar, hämtmat och fik men jag förgås snart av längtan efter det som för de flesta är självklart. Det som var mitt vardagsliv. Nästa steg dröjer något och är stort: Jag hoppas få återgå till jobbet så småningom. Klurar som bäst på hur jag ska ta mig dit nu när kollketivtrafik inte är ett alternativ. Skrinna kanske?

9 kommentarer:

Sus sa...

Vilken dag!
En vanlig dag för många.
Men lite mer för dig.
Härligt!

Singelmamman sa...

Instämmer med Sus! Och här i stora stade skiner ju solen även idag! Ett tecken på goda tider.

Anonym sa...

Du är bäst! Det är så underbart att höra dig prata om vardagliga ting igen. Hämta, lämna, sushi och latte. Och tack för det ur fina julkortet! Vi kommer mer än gärna förbi och tittar på nya lägenheten vid passande tillfälle. Våra helger består nu mest av att försöka få våra små killar att lära sig stå och bromsa(!!!) på ett par slalomskidor. Även vi ser fram emot en vecka i fjällen i år. Köpte nya skidor och pjäxor igår. Har inte stått i backen på över sju år. Ser så fram emot att kunna åka ihop hela familjen. Men först ska vi nog igenom två, tre säsonger i barnbacken... Stor kram från Åsa

Aggie sa...

Javisst er de vanlige hvardagsglede, herlige! Godt å høre at du er på veien.

Sari sa...

HÄrligt det låter! Fam H tackar för trevlig kväll, N ville komma tillbaka idag igen...

Kan moppe vara ett alternativ för frun???

Anonym sa...

Cykla! På med dubbdäck, finns nog på de flesta cykelaffärer. Kolla annars Cykloteket på Norra Stationsgatan. Går lite trögare men i princip lika säkert som på sommardäcken under resten av säsongen.

Hälsningar Magnus

Peter Barlach sa...

Jag bjuder på taxi. Hurra!

Callie sa...

Vespa ska det vara såklart! Med en cool hjälm! Retro.
Åh vad tufft!!

Saknar dig!

Anonym sa...

Det låter underbart att du får ha det lite vanligt!

Stor kram!
Caroline