lördag 30 januari 2010

Ledig lördag


Dålig fantasi.
Lider jag av.

Är familjelös idag.
Barnen hämtades bittida av barmhärtiga morföräldrar för vidare transport till kusinens kalas på Busfabriken i Linkan. Sådana ställen klarar inte jag. Av flera skäl ... Så medan mikromjukisen jourar vet jag inte vad jag ska göra.

Många skulle passa på att pausa.
Men det gör jag ju varje dag.
Ofrivilligt.

All tid i isolering, utan möjlighet att träffa man och barn, har gjort att jag är helt tom en dag som denna. Känns lite lätt patetiskt, men undrar vad jag gjorde innan de kom? Umgicks frekvent med vänner, men de är ju upptagna av simhallar, skidbackar och semlor en solig lördag nu för tiden.

Plöjer tidningshögen. Hittar en massa spännande utmaningar, men är ju lite lätt handikappad och har förstått (ja, faktiskti) att jag inte bör förvärra skadan om det ska bli någon skidåkning i vinter. Letar lugna aktiviteter och finner många intressanta utställningar, men inser att där förmodligen är för fullt med folk för en sån som jag. Vad tråkigt då.

Och oj, vad synd ... att jag tvingas såsa runt i rosarandig flanellpyjamas, äta hemkokta geléhallon från Ejes och se gårdagens Skavlan med fötterna i badet. Verkligen jättetrist.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Ja vi har alla våra ok av uppoffringar att bära. Stackars dig med en sån lördag.

jennifer sa...

låter verkligen tråkigt, själv har jag skurat badrum och rensat avlopp.....

Zäta sa...

Jag kan verkligen inte annat än att tycka synd om dig. Och så de där hemkokta geléhallonen som du är tvungen att vräka i dig, i stället för läckra smärtstillande tabletter, nej, det är verkligen för mycket för att du ska behöva stå ut! ;-))