tisdag 23 februari 2010

Vi drar till fjällen


... och allt vad leukemi och GVH heter kan dra något gammalt över sig under tiden!

Tar en paus i packandet inför morgondagens fjällresa.
Ja, för det är klart vi kommer iväg.
Jag sa ju det.
För länge sedan, när jag låg där sjuk och isolerad.

- Vi SKA åka skidor i vinter!, hävdade jag.

Få trodde mig då.
Men resan blir min käftsmäll på leukemin.
Och alla tvivlare.
(Precis som förra gången, 1998. Då var det en Åreresa som fick mig att kämpa i uppförsbackarna. Och sedan en födelsedagstripp till New York. Tack familjen!)

Irriteras på att många blivit snöblinda.
Finns det inget viktigare att debattera?
Men när sådant här händer, precis inpå stugknuten, så har det gått för långt.

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Åh lite skidåkning! Det gör gott för alla människor. Ha en härlig resa.

Anonym sa...

Åååh, ni kommer få det helt fantatico! Ni är så värda en semester nu. Men du, vad hemskt med kvinnan där. Och helgen när vi var där. Huu.

Stor kram, njut av resan!

Bisou, Eve

Anonym sa...

Kan tala om att en till "kolade vippen" i Grisslehamn samma dygn som kvinnan vid ICA. Han bodde rakt över sjön mot oss.....
/a

Anonym sa...

Underbart! Ha härligt och hälsa fam. Kram Sara

Callie sa...

Fjällen är underbart!!

Var nyss i Are (sitter i Frankfurt med tyskt tangentbord, sorry). Underbart.

Hoppas ni für det fint!! Och att det blir lite varmare.

Glöm inte hjälmen!!
Kram!

Anonym sa...

Ha det så fint o ta´t lugnt i backarna. Karm K

Anonym sa...

....eller kanske Kram :-) /K