torsdag 25 februari 2010

Äntligen på väg

"Käftsmäll på leukemin" ... säkert.
Hade knappt skrivit klart inlägget förrän jag däckade fullständigt. Välkomnade gammal kompis från förr som kom på fikadate med att kräkas tre gånger. Ymnigt.

Gästen flydde fältet, pappan hämtade barnen och jag låg halvt avsmimmad i sängen med hink intill, mycket tacksam över att packningen var avklarad. Pappan och barnen packar ner halva hushållet, medan jag packar upp och lägger tillbaka. Skomakare bliv vid din läst ... envar gör i hushållet det h*n gör bäst.

Gårdagen tillbringade jag på Hematologen, medan väl sportlovsystra busbarn lekte hos mormor och mikromjukisen jobbade intill. Doktor Klok lade pannan i djupa veck för att utröna bekymrens orsak, och kom fram till att GVH-spöket troligen är tillbaka på bred front. Tätare kontroller, mer mediciner och näringsdrycker, bort med laktos och kött är nya given. För att komma upp över det kritiska 50kilosstrecket igen.

- Hu, vad hemskt. Hur överlever du? Hur kan du vara så glad?, frågade oroad medpatient.
- Jippie, vad bra! Jag älskar fisk och grönsaker., sa jag.

Jag är säkert provocerande glädjesprudlande emellanåt.
Äckligt äppelkäck utåt sett.
Men min strategi funkar.
Jag lever ju.
Och väljer att se livet från den ljusa sidan.

Nu har vi tillbringat natten hos morfar i Gävle. (Sov över stafetten, men väcktes av guldvrål från ovanvåningen. det var ju kul, tänkte jag oengagerat innan jag åter vaggades till sömns.) Och kör strax vidare norrut, för till fjällen ska vi. Se upp i backen!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilken jobbig start. Nu ska resten av veckan gå bra och jag håller tummarna för många bra åk framöver :-) Kram/K

Singelmamman sa...

Lycka till i svängarna!

Anonym sa...

Darling-raring! Skit att du inte fick må bra på uppladdningen inför semestern! Men nu hoppas vi überhärliga dagar, kräkfria, kindrosiga och snöiga! Kram i massor. Eve

Sus sa...

Hälsa Gästrikland!

Anonym sa...

Jag håller verkligen tummarna för att ni får en riktigt bra resa!

Kramar C

Peter Barlach sa...

Visst hade du skrikit över stafetten i normala fall?

kram, trevlig resa!

Anonym sa...

Nästa gång jag tänker "slentrian-klaga" över något så tänker jag låta bli.
Heja! din inställning, Heja! din uthållighet och Heja! din fantastiska förmåga att ge uttryck för att sätt att vara som är avundsvärt.
Go, Go mot fjällen!
/Freja

Anonym sa...

Hej vännen! Hoppas ni är framme nu och har hunnit ta ett åk i backen. Eller du kanske är materialare så här i början och assisterar med kexchoklad, torra vantar etc?! Vi har just kommit hem från en vecka i fjällen och bröderna Jonsons slalompremiär blev väldigt lyckad. De var så duktiga och i slutet av veckan susade de ned för backarna. Hoppas ni får en riktigt bra vecka och att du mår bättre! Här hemma i Stockholm är det plusgrader samtidigt som det snöar, dvs riktigt jobbigt snöslask. Stor kram från Åsa

Jos sa...

tack alla, speciellt för Frejas pepp. all omtanke värmer! och Peter; ja, jag är engagerad när jag inte är zombielik. faktiskt.