tisdag 9 februari 2010

Zombie


Jag är så trött på att ständigt vara trött.
Att inte fungera utan 12-15 timmars sömn.
Så vad tusan gör jag uppe?

Spånhuvud.
God natt.

Men visst ja, jag är äntligen slyngfri. Tjoho!

Sjukgymnasten (S) til kiropraktorn (K) på Danderyds sjukhus ortopedmottagning idag:
S: - Det här är heeelt sjukt. Kom och kolla!
K: - Jag har aldrig sett något liknande. Nånsin.
J: - Ursäkta, vad är sjukt?
S: - Förlåt, men vi har aldrg varit med om att någon med din ovanliga skada har kunnat röra sig så obehindrat.
K: - Titta, 155 grader. Det måste vara rekord efter tre veckor. Hur mycket smärtstillande tar du?
J: - Börja inte nu igen. Jag tar inga tabletter.
S: - Jag glömde säga att den här tjejen är lite overklig.
J: - Fullt normal, men trött på piller. Kan jag gå nu?
K: - Jaja, ska vi ringa taxi?
J: - Nej tack. Benen är det inget fel på. Heller.
S: - Men du kan inte gå till Gärdet, väl? Och du körde väl inte hit med den armen?
J: - Hejdå. Det är bra med frisk luft, vet ni!

Tack för vänligheten, verkligen, men ser jag ut att vara 85, som övriga patienter? Vad är det med folk?

Dagens promenader kan i och för sig förklara tröttheten.
DB.
Dum i Bollen.
Adjöken.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Men en kort... hm, promenad i frisk luft ÄR hälsosamt.

Anonym sa...

Hehe, ja, min vän du är ju inte direkt känd för dina k-o-r-t-a promenader. Minns samtal för några år sen kring vad man haft för sig under dagen: vi har varit ute och gått. I fem timmar.

Å du är ju en sån hålligångare så förstår att det är jobbigt att ställa om.

Bisou

Eve

pappa sa...

Hej du tappre!

Envis och med självförtroende på gränsen till, tja vad då.... Nåväl självinsikten kan ju variera, men kommer säkert mellan varven! Bättre en åtminstone "just" optimism än en taskig pessimism!Eller man gör det nu, inte sedan! Men du! Se till att ge kroppen den vila som behövs! Tids nog kommer andra krav, så ladda batteriernas pluspoler! Kom väl hit till Gävle,tack!