onsdag 3 februari 2010

Is


Svag is.
Svagis.
Är knockad efter gårdagens underbara simskoleutflykt med storebror till fantastiska Liljeholmsbadet (Bergsundsstrand, Hornstull). Vilken liten pärla, mitt i isen! Vilka stora små simstjärnor, mitt i den tropiska värmen! Dagisets femåringar på ena sidan bassängen, Söders pensionärsklubb på den andra.


Späd is.
Spädis.
Har legat i fosterställning sedan igår eftermiddag. Utan att kunna äta. Spädbarnsmagen är invaderad av någon baskilusk. Löjligt.
Urk.

Sur is.
Suris.
Får inte gå på kvällens stencoola event på Moderna.
Blä.

Glad is.
Gladis.
För lite lustigt är det ju att ha något gemensamt med vår framtide prins.
Vi har samma anledning till "Nej tack" när vi OSAr.
Moahaha.

3 kommentarer:

Anonym sa...

DARLING, din fantasi. Din fantasi. Underbart! Simply lövely! Hängde inte med på det där med prinsen. Men men. Kramalama Eve

Jenni sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jos sa...

Åh, mina favvobajenbrudar kommenterar igen. Underbart!
@Eve:
Hr Westling är liksom jag transplanterad och kan därför itne gå på stora fester. Hoppas inte han missar sitt eget bröllop, då han blir prins.
@Jempa:
Jag får tyvärr inte bada pga strikta hygienreger efter transplantation + CVK-slangar som dinglar, så jag surplade inte bassängvatten. Däremot åkte jag tub. Tänkte att det den tiden var tomt på folk. MKT busigt. Och baskiluskigt. Ska vi ta en tur till sjöstaden snart? Medelst apostlahästarna?