onsdag 17 februari 2010

OS-vinnare


... i längdåkning, korvätning och backhoppning utan skidor.
Halvdag på Östermalms IP. The one and only place to be.

Själv är jag ständigt illamående, trött och låg. Men tackar min lyckliga stjärna för barnen. Utom vid hämtning.

- Varför kommer du redan? Vi är faktiskt inte klara. Jag vill sova på dagis.
Säger lillebror. Varje dag. Oavsett vilken tid jag kommer.

Suck.

- Du vet väl vad det här betyder? Jo, att han saknat dig och kommer på det när han ser dig och därför bestraffar dig så här., förklarar förskoleläraren.

Well, imorgon är en annan dag.
Då åker mannen och jag till sjukhuset för sedvanlig kontroll och läkarbesök. Är lite nervös. Mår inte som jag borde.

6 kommentarer:

Anonym sa...

En massa varma tankar till dig inför morgondagen, som jag hoppas blir en ljus dag med bara goda nyheter.

Kramar Caroline

Singelmamman sa...

Nä men! Fan,hoppas verkligen att alla provjävlasvar är som de ska vara. Ursäkta svenskan. Och när det gäller vill-inte-bli-hämtad-syndromet vet jag inte om det är sant att du blir bestraffad. Det kan väl vara så att de små liven just då inte är helt klara. Vi löste det så att skjuta en halvtimme på hämtningen, med personalens goda minne. Men så var vi på ett föräldrakooperativ också.

Anonym sa...

1000 kramar till dig min vän! Och hoppas du får fina svar imorgon. Precis alla verkar må halvdåligt just nu med hosta och täppt näsa, så jag håller tummarna för att det är en "vanlig" förkylning som gör att du känner dig låg. Alla styrka och lugn till dig, kramar från Åsa

Sari sa...

Håller tummarna för att det går bra!!!

Anonym sa...

Jag ska sitta här hemma i morgon och hålla tummarna så hårt jag kan. STOR KRAM! /K

Jos sa...

Caroline: tack vännen. det blev bra till slut. och nu är vi på landet. ses snart?
Sm: problemet är att de aldrig är klara. oavsett om man hämtar vid lunch eller efter fyra. de vill sova över på dagis ...
Åsa: tack, men de är ingen förkylning utan mage, galla & lever som inte mår bra, bland annat. men jag är okej! kram
Sari: tack. ses på må!
K: tack. hittat ngt datum?