måndag 18 oktober 2010

Wille Crafoord / JustD - "87 87" (Swedish)

Åttiotalet var på besök och ville ha sina benvärmare tillbaka.

Först kom MTV förbi kontoret och ville sälja reklamspottar.
Sedan planerade vi Pac-Mans 30-årskalas. Och blev en smula nostalgiska.

Såg senare Sköna Söndags Susanne "Kniiip" Lanefeldt utanför Feel Good. Hon gillade min kjol och sa att hon hade en likadan, fast ballongmodell, '85.

Och ikväll imiterade sönerna Michael Jackson i Kiss- och Rolling Stones-tishor. Innan jag repade jullåtar jag lärde mig lagom till legendariska luciavakan '89.

Nu ser jag The Big Chill från '83.
Och nynnar på Just Ds parafras på Uffes '67.

Åttiotalet får hämta hem mycket, men benvärmarna behåller jag på. Och tar en Fisherman's Friend till.
Life saviours.



3 kommentarer:

Suzan sa...

haha shit vilken oldie!!!!

Sus sa...

Jag skrev om Fräcka Fredag för en tid sedan. Var inte 80-talet ett roligt decennium?

Jos sa...

oldie but goldie, right?!
Åh, FF minns jag. Malena & Zlatko, eller hur var det? Jag var väl 10 år, så tyckte programmet var konstigt och pinsamt. Men det färgglada 80-talet med sina yuppisar var kul att växa upp under.