tisdag 28 juli 2009

Linda Skugge och Blodbibeln


Jag har en avlägsen vän som är produktiv som få.
Som hela Sverige har en åsikt om.
Som vågar vägra vara vanlig.
Som struntar i konventionen.
Som törs sticka ut, säga ifrån.

Hon har en kraft och ilska jag avundas.
Hon är driven. I allt hon gör.
Skribent sen tjugo år tillbaka.
Startar företag, föder flickor, tar sig tid för det viktiga.
Och för mig. Skriver, skickar styrka och god litteratur.

Vi är gamla grisslanvänner.
Var länge brevkompisar, som små.
Förlorade kontakten i de knepiga tonåren.
Men återfann den i vuxen ålder, på landet igen.
Ses i sajber, sällan i skärgården, även om vi förgäves försökt oss på möten stan.

Nu har Linda startat ännu ett bra tjejprojekt.
Och jag är med på ett hörn med en text.
Kolla här och bidra själva vettja!

2 kommentarer:

Anonym sa...

För en gångs skull önskar jag att jag hade haft mens, hahaha, blodbibeln var cool, att vara kvinna är underbart.

Anonym sa...

Nu har jag lämnat mitt bidrag till blodbibeln!
Kul ide!
Fast nu är min bara tråkig för vi har bestämt att tre barn räcker.
Då är den ju bara besvärlig.
Fast den tyder ju också på att jag är frisk så jag ska inte klaga.

Du har en mycket bra och tänkvärd blogg!

Stora kramar Tess W